جمعه, 14ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد - وقوع زلزله 4.4 دهم ریشتری در گلستان

خبر

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد - وقوع زلزله 4.4 دهم ریشتری در گلستان

محل دقیق زمین لرزه 4.4 ریشتری در عرض جغرافیایی 37.245 و طول جغرافیایی 54.134 بوده است.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: دو زمین لرزه به مقیاس 3.6 و 4.4 دهم ریشتر بعد از ظهر امروز به ترتیب راس ساعت 15:36 و 15:40 دقیقه گلستان را لرزاند.

صادق‌علی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: مرکز وقوع این زلزله‎ها، سیمین شهر از توابع شهرستان ترکمن و در عمق 10 و هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: محل دقیق زمین لرزه 4.4 ریشتری در عرض جغرافیایی 37.245 و طول جغرافیایی 54.134 بوده است.

هنوز خسارتی گزارش نشده است

مقدم با اشاره به خسارات احتمالی بر اثر این زلزله تصریح کرد: تماس‎ها ادامه دارد و تاکنون گزارشی بابت خسارت این حادثه طبیعی به مدیریت بحران استان گزارش نشده است.

وی با تاکید بر آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهی زلزله‌هایی با مقیاس ریشترهای متفاوت را تجربه می‌کند.

اغلب زلزله های گلستان به مرکزیت شهرستان‎های آق قلا  و ترکمن است

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: مرکز اکثر این زلزله‌ها منطقه انبار الوم و سیمین شهر از توابع شهرستان آق‌قلا و ترکمن است.

مقدم گفت: وقوع این زلزله‎ها تاکیدی است بر حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته در مواجه با حوادث احتمالی و به همین منظور نیاز است تا به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه بیشتری را داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران توجه جدی شده است.

مقابله با زلزله نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

مقدم ادامه داد: با تمام کارهایی که انجام گرفته هنوز نیاز است توجه جدی‎تری به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر پدیده‎های طبیعی شکل گیرد.

به گفته وی، در سال‌های اخیر، توجه به مقاوم‌سازی سازه‎های مسکونی، ترویج فرهنگ بیمه به ویژه بیمه بیش از 90 درصد اماکن تجاری و مسکونی شهرهای استان، آموزش‌های همگانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و اقدامات رسانه‌ای در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید