جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رئیس فرهنگستان علوم: باستانی پاریزی مورخی نجیب و ادیبی ظریف بود

خبر

رئیس فرهنگستان علوم: باستانی پاریزی مورخی نجیب و ادیبی ظریف بود

رئیس فرهنگستان علوم در پیام تسلیتی نوشت: دکتر باستانی پاریزی مورخی نجیب و شاعر و ادیبی ظریف بود و تعلقش به فرهنگ و تاریخ ایران چنان بود که از او مردی آزاد و آزاده و دوستدار خرد و دانش و فرهنگ ساخته بود.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | high heels made of nike shoe , nike sb check solarsoft price guide list for girls , Where To Buy , A01599C , nike tiempo legend camo besotted friday sale amazon Abutting Love Lift High White

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، درگذشت «محمدابراهیم باستانی پاریزی» استاد تاریخ و ادبیات کشورمان را گفت.

وی خطاب به حمید و حمیده باستانی پاریزی نوشته است: درگذشت پدر گرانمایه و نامدارتان را به شما و خانواده گرامی تسلیت می‌گویم. حادثه درگذشت حضرت استاد باستانی پاریزی دانش و ادب و فرهنگ و تاریخ ایران را عزادار و ماتمزده کرد. دکتر باستانی پاریزی مورخی نجیب و شاعر و ادیبی ظریف بود و تعلقش به فرهنگ و تاریخ ایران چنان بود که از او مردی آزاد و آزاده و دوستدار خرد و دانش و فرهنگ ساخته بود.

وی در ادامه این پیام آورده است: تاریخ پر از درس عبرت است هرچند که مردمان و حکومت‌ها کمتر از تاریخ درس عبرت می‌آموزند اما تاریخ‌نگاری دکتر باستانی پاریزی یکسره درس عبرت بود و خوشبختانه آثار این مرد بزرگ با ذوق و زبانی نوشته شد که خوانندگان بسیار می‌تواند داشته باشد.

در پایان این پیام می‌خوانیم: دکتر باستانی از مفاخر زمان ماست و نام او و آثارش ماندگار خواهد بود. درود و رحمت خدا بر او باد که یادگارهای خوب بر جای گذاشت و در زمان حیاتش کسی از او جز نیک‌کرداری و نیک‌گفتاری ندید و نشنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید