یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تولید آنتی‌بیوتیک از عسل

خبر

تولید آنتی‌بیوتیک از عسل

متخصصان علوم پزشکی و داروسازی به‌ دنبال تهیه یک آنتی‌بیوتیک‌ جدید از عسل هستند.

nike-dunk-low-coast-uncl | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی از زنبورداران منطقه «ویلز» در انگلیس خواسته‌اند تا نمونه‌های عسل تولیدی خود را برای انجام آزمایش نسبت به وجود ترکیبات آنتی‌بیوتیکی برای آنها ارسال کنند. در صورت یافت شدن ترکیبات آنتی‌بیوتیکی در این محصول با استفاده از شیوه‌های مختلف آزمایش DNA کشف می‌کنند که کدام گل عامل تولید این ترکیبات آنتی‌بیوتیکی است.

«آروین جونز»، استاد دانشکده دارو و علوم داروسازی کاردیف می‌گوید: این یک فرآیند بسیار جالب است و یافتن آنتی‌بیوتیک در عسل‌های تولیدی این ناحیه می‌تواند شگفت‌آور باشد.

وی افزود: در صورت یافتن این ترکیبات می‌توان زنبورها را به سمت گل‌های حاوی ترکیبات قوی آنتی‌بیوتیکی هدایت کرده و بدین ترتیب عسل‌های خاصی را تولید کرد که قدرت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارد.

به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، متخصصان در حال آزمایش ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ عسل علیه بیماری‌های عفونی نظیر کزاز هستند. آنها امیدوارند این یافته‌ها منجر به پایداری و تولید داروهای جدید شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه