جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر میراث جهانی لیبی در آستانه نابودی

خبر

میراث جهانی لیبی در آستانه نابودی

جنگ داخلی در لیبی یک میراث جهانی این کشور را در آستانه نابودی قرار داده است.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | Nina Leonard, Cardigan a manica lunga con fiocco sul retro , Sb-roscoffShops

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با گذشت چند هفته از آغاز جنگ داخلی خونین در لیبی که پس از سکوت حکومت قذافی در این کشور بی‌سابقه بوده است گزارش‌ها از صدمات زیادی حکایت دارد که به آثار تاریخی این کشور وارده شده است.

به گزارش رویترز، در حال حاضر نبردهای شدیدی در مناطق جنوبی لیبی در جریان بوده و براساس گزارش‌ها به ده‌ها سنگ‌نگاره مشهور «تادرات آکاکوس» صدمات زیادی وارد شده است.

این سنگ‌نگاره‌ها که سال‌ها قبل در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و قدمت آن‌ها حدود 14 هزار سال برآورد شده، تصاویری از گل، حیوانات وحشی و همچنین نحوه شکار انسان‌های نخستین در آفریقا در هزاران سال قبل به تصویر کشیده‌اند.

همچنین گزارش‌ها از نبرد در نزدیکی شهرهای تاریخی «سابراسا»، «سیرن» و «لپتیس ماگنا» که هر سه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند نیز حکایت داشته است و براساس گزارش‌ها صدماتی نیز به این آثار تاریخی وارد شده است.

شهر تاریخی سیرن یکی از غنی‌ترین و زیباترین شهرهای تاریخی جهان است که بقایای آن در سال 1981 میلادی کشف شد. این شهر آثاری را از سه تمدن مصر باستان، روم باستان و یونان باستان در خود جا داده است. سیرن در سال‌های دور یکی از زیباترین شهرهای جهان باستان بوده و نقش زیادی در اعتلای فرهنگی جهان و توسعه‌ فرهنگ شهرنشینی داشته است. هرچند در سال 365 پس از میلاد به دلیل وقوع زلزله‌ای سهمگین به شدت آسیب دید، ولی دوباره رونق خود را بازیافت.


شهر تاریخی «سابراسا» نیز که در سال 1982 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده، قدمتی چندهزارساله داشته و آثاری از «فینیقی‌ها»، «فراعنه سیاه» و «رومیان» را در خود جای داده است. «لپتیس ماگنا» در سواحل لیبی نیز محل تولد یکی از امپراتوران تمدن روم باستان بوده و آثار تاریخی ارزشمندی ازجمله آمفی تأتر، حمام‌های مرمرین رومی و یک کلیسا را در خود جای داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید