یکشنبه, 09ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ‎مجموعه قره کلیسای چالدران ،آماده برگزاری آیین عشای ربانی ارامنه ایران و جهان است

خبر

‎مجموعه قره کلیسای چالدران ،آماده برگزاری آیین عشای ربانی ارامنه ایران و جهان است

برگرفته از روزنامه اطلاعات، شماره 25924، پنجشنبه 26 تیر 1393

شهرستان چالدران آماده برگزاری شصتمین مراسم سالیانه مذهبی ارامنه جهان در مجموعه جهانی قره‌کلیساست.

فرماندار شهرستان چالدران در جلسه هماهنگی این آئین مذهبی که با حضور اعضای شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان برگزار شدگفت: به مناسبت شهادت طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) این مراسم خاص مذهبی همه ساله با عنوان «عشای ربانی» یا «بادارک» در مجموعه جهانی قره کلیسا با حضور ارامنه ایران و جهان برگزار می‌شود.

حسین زاده با بیان این که تمامی مقدمات لازم برای برگزاری این مراسم فراهم شده است افزود: ایجاد درمانگاه سیار و مستقر شدن گروه امداد و نجات جاده‌ای،آتش نشانی، راهداری و پلیس راه از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای زائران شرکت کننده در این آئین مذهبی است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم از آماده بودن اردوگاهِ بزرگ گردشگری در مجموعه جهانی قره کلیسا، برای بهره برداری خبر داد و گفت: قبل از بر گزاری آئین سالیانه قره کلیسا این اردوگاه گردشگری با هدف ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به گردشگران و زائران شرکت کننده افتتاح خواهد شد.

جباری وسعت این اردوگاه را 4 هکتار بیان کرد و گفت: برای ساخت و تأمین امکانات رفاهی، تفریحی و خدماتی كمپ یاد شده بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

مراسم مذهبی قره کلیسا امسال با حضور ارامنه ایران و جهان به مدت 3 روز، از نهم تا یازدهم امرداد ماه برگزار می‌شود.‏

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه