پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پیش بینی سقوط بیمار؛ محصول جدید اینتل برای مبتلایان به پارکینسون

خبر

پیش بینی سقوط بیمار؛ محصول جدید اینتل برای مبتلایان به پارکینسون

پارکینسون، اختلال پیش رونده سیستم عصبی است که تاکنون درمان موثری برای آن کشف نشده اما استفاده از تکنولوژی های جدید می تواند عوارض این بیماری را کاهش دهد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Air Jordan Release Dates 2021 + 2022 Updated , IetpShops , nike new arrival for men japan today live full

به گزارش خبرگزاری مهر، بیماری پارکینسون، یکی از بیماری های سیستم عصبی است که در عصر مدرنیته با رشد چشمگیری مواجه شده است. تاکنون درمان موثری برای این بیماری کشف نشده اما با استفاده از تکنولوژی جدید ساخت شرکت اینتل می توان تا حدودی از آسیب ها و همینطور صدماتی که در اثر این بیماری به شخص مبتلا وارد می شود، کاست.

مبتلایان با علائمی مانند لرزش، کند شدن حرکات، سفت شدن عضلات، عدم کنترل یا تعادل بدنی و زوال حرکات مواجه می شوند. بسیاری از بیماران به دلیل عدم کنترل تعادل بدنی با ضربات شدید یا سقوط هایی دست به گریبان هستند که آنها را تا پای مرگ سوق می دهد.

شرکت Intel کارخانه تولید کننده چیپ های کامپیوتری است که در سال های اخیر به ساخت تجهیزات و همینطور تکنولوژی های wearables (فناوری های پوشیدنی ) روی آورده است. در سال های اخیر، شرکت ها و کمپانی های بسیاری به دلیل استقبال کاربران به ساخت تجهیزات پوشیدنی روی آورده اند.

دستگاه کوچکی در بدن مبتلایان به پارکینسون کاشته می شود تا تمامی علائم بدنی و جسمی آنها به رایانه پزشکان ارسال شود. این فناوری کوچک علاوه بر اینکه می تواند تجزیه و تحلیل های جدیدی را در رابطه با این بیماری در اختیار پزشکان قرار دهد، برای بیماران نیز بسیار مفید و سودمند خواهد بود. زیرا این دستگاه در حال ارسال همیشگی اطلاعات بدن بیمار به سیستم های رایانه ای است در نتیجه با کوچکترین تغییری پزشکان خطرات و همینطور احتمال سقوط را پیش بینی کرده و بیمار بستری می شود تا علائم این بیماری کاسته شده و فرد به حالت قبلی خود برگردد.

بسیاری از بیماران مبتلا به پارکینسون در اثر حوادث جانبی که برای آنها رخ می دهد، محکوم به مرگ می شوند. تکنولوژی های پوشیدنی به پزشکان اجازه می دهند تا شدت لرزش یا حرکات جسمی در 24 ساعت شبانه روز را در اختیار داشته باشند. علاوه بر پزشکان، خانواده یا افراد نزدیک بیمار مانند پرستاران نیز می توانند اطلاعات تغییر بدنی بیمار را در اسمارت فون، تبلت یا موبایل های خود مشاهده کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه