جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر غلامعلی پورعطایی، نوازنده «نوایی نوایی» از دنیا رفت

خبر

غلامعلی پورعطایی، نوازنده «نوایی نوایی» از دنیا رفت

غلامعلی پورعطایی، نوازده دوتار و خواننده آوازهای عاشقانه و عارفانه، دقایقی پیش از دنیا رفت.

shock drop air force 1 full uv reactive | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike shoes with zoomx black friday night

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان که مدتی بود با عفونت ریه و سنگ صفرا دست و پنجه نرم می‌کرد و مدتی را هم در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شده بود، روز شنبه، 12 مهرماه، در سن 73 سالگی درگذشت.

این هنرمند طی چند ماه اخیر با سردردهای عجیبی مواجه شده بود و از درد کمر و گردن رنج می‌برد.

«نوایی نوایی» از آثار شاخص این هنرمند محسوب می‌شود.


به گزارش ایسنا، غلامعلی پورعطایی متولد سال 1320 در محمود آباد تربت جام و بازنشسته آموزش و پرورش بود.

خودش می‌گفت: «دوتار ساز دل است. هیچ‌کس از عبارت دوتارنوازی استفاده نمی‌کند و همه می‌گویند؛ دوتارزنی. دوتار را می‌زنند، ولی بقیه ساز‌ها را می‌نوازند. دوتار یک جور فریاد است اما این زدن به معنای خشونت نیست. بیشتر جوشش و عصیان روح است. روال دوتار‌زدن اینگونه است که از یک دعوا شروع می‌شود و به آشتی ختم می‌شود.»

پورعطایی را فرنگی‌ها هم خوب می‌شناسند. علاوه‌ بر اجرا در شهرهای مختلف ایران، صدای دوتار را به گوش بسیاری از جهانیان هم رسانده بود. در خیلی از فیلم‌ها و سریال‌ها هم ساز زده و با بهرام بیضایی و واروژ کریم مسیحی همکاری کرده بود.

 

 فرزند استاد پورعطایی گفت: پیکر زنده یاد غلامعلی پورعطایی دوشنبه تشییع خواهد شد. هادی پورعطایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: پیکر این استاد برجسته موسیقی مقامی دوشنبه 14 مهرماه با حضور مسئولان و علاقه‌مندان ایشان در مشهد تشییع خواهد شد. وی افزود: در مورد محل دفن ایشان منتظر جمع‌بندی خانواده هستیم و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید