پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مسئولان ایرانی هشدار دادند؛ کلاهبرداری علنی از ایرانیان در بازار ملک ترکیه

خبر

مسئولان ایرانی هشدار دادند؛ کلاهبرداری علنی از ایرانیان در بازار ملک ترکیه

اگرچه مدت‌ها است دلالان ملک ترکیه در کشورمان، سازهای موافق برای فروش ملک و زمین در این کشور را به ایرانی‌ها کوک کرده اند، اما مقامات اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه هشدار می دهند که اقامتی با خرید ملک در کار نیست و این تنها یک دلربایی از دارندگان سرمایه ایرانی است که پول خود را به کشوری آسیایی- اروپایی ببرند.
به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، این روزها شبکه های متنوع ماهواره ای پر شده از آگهی هایی که فروش ملک در ترکیه را تبلیغ می کنند و تلاش دارند تا سرمایه های ایرانی را یکبار دیگر به سمت کشورهایی ببرند که در سر، سودای سرمایه گذاری برای رونق بازار زمین و مسکن خود را دارند.

کمتر کسی فراموش کرده است که روزی دوبی، جولانگاه امنی برای دلالانی بود که سرمایه های ایرانی را به خود جذب کرده و دوبی را در ملک و زمین، دوبی کردند اما همین افراد بعد از مدتی، رویای اقامت و خرید ملک در دوبی را سرابی بیش ندیدند و متوجه شدند که آنچه که در این کشور دنبال می‌کرده اند، تنها یک آگهی تبلیغاتی بوده است.

اما این سریال گویا تمامی ندارد. اکنون افرادی هستند که به سمت کلاه گذاشتن بر سر مردم و دارندگان سرمایه ایرانی برای خرید ملک در ترکیه را مناسب دیده و به این سمت می روند که باید مردم را به خرید ملک‌های رویایی در ترکیه از آنتالیا و آنالیا گرفته تا استانبول و کوش آداسی تشویق کنند.

در این میان، البته مسئولان اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه می‌گویند که این سرابی بیش نیست و ترکیه به هیچ خریداری بابت خرید ملک، اقامت دائم نمی دهد؛ بنابراین باید به افرادی که سودای اقامت با خرید ملک آن هم قسطی و با شرایطی این چنینی را دارند، هشدار داد که این راه سرانجامی ندارد.

این در شرایطی است که ملک‌هایی که به صورت آگهی های تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود، به گفته مقامات اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه، تنها یک تصویر سه بعدی است که با رايانه طراحی شده و فرد می تواند با پرداخت مبلغی، یک واحد از آپارتمان تصویرسازی شده را خریداری کند اما اینکه آپارتمان به وی داده شود یا نه، موضوعی است که به طور قطع باید صحت و سقمش را به دقت پیگیری کرد.

آنان می افزایند: در برخی از این تارنماها نیز وعده داده شده است که برای خریداران ملک در ترکیه می توانند علاوه بر اقامت دائم، گذرنامه ترکیه ای نیز اخذ کنندکه این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر قانونی چنین چیزی در ترکیه ممکن نیست. گذرنامه در هر کشوری صرفا به شهروندان آن کشور داده می شود و لذا بدون کسب مجوز شهروندی ترکیه که آن هم شرایط خاص خود را دارد، امکان اخذ گذرنامه کشوری از جمله ترکیه برای اتباع بیگانه ممکن نیست.

در ترکیه مجوز اقامت برای کار یا تحصیل و آن هم تحت شرایطی خاص صادر می شود و پدران و مادران دانشجویان رسمی در دانشگاه‌های ترکیه نیز تحت شرایطی می توانند با ارائه مدارک و مستندات لزوم همراهی آنها به فرزندانشان در حین تحصیل، از اداره اتباع بیگانه شهربانی ترکیه مجوز اقامت محدود دریافت کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه