سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کنسرت حسام الدین سراج به یاد «محبوب‌ترین خواننده تاریخ افغانستان»

خبر

کنسرت حسام الدین سراج به یاد «محبوب‌ترین خواننده تاریخ افغانستان»

برگرفته از خبرگزاری مهر

حسام‌الدین سراج خواننده شناخته شده موسیقی ایرانی با همراهی گروه «سور» به سرپرستی مجید مولانیا تازه‌ترین کنسرت خود را روزهای پنجشنبه ۳۰ آبان ماه و جمعه اول آذر ماه 1398 به یاد خواننده شهیر کشور افغانستان برگزار می‌کند.

در این کنسرت که ساعت ۱۷ روزهای یاد شده به آهنگسازی و تنظیم مجید مولانیا به همت مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با قیمت بلیت بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، گروه «سور» به یاد احمد ظاهر خواننده فقید موسیقی کشور افغانستان که آثارش در بین مردم این منطقه از محبوبیت زیادی برخوردار است، قطعاتی را به خوانندگی حسام‌الدین سراج اجرا خواهد کرد.

حسام‌الدین سراج خواننده، حمید قنبری نوازنده تمبک، امین دادوری نوازنده دف و کوزه، روزبه زرعی نوازنده طبلا و پنداریک، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، فرنام اسکندری نوازنده کمانچه آلتو، حنانه سعیدی نوازنده قانون، سحر کمالوند نوازنده رباب و مجید مولانیا نوازنده تار و آهنگساز گروه اجرایی کنسرت «عاشقانه های بی مرز» را تشکیل می‌دهند.

سراج که طی ماه‌های گذشته فعالیت های متعددی همراه با گروه‌ها و مجموعه‌های موسیقایی داشته مهر ماه سال جاری بود که کنسرت آلبوم «وداع» را به رهبری سید محمد میرزمانی در برج میلاد اجرا کرد. در این سوگواره موسیقایی ۸ قطعه از اشعار عمان سامانی در رثای حضرت سیدالشهدا به خوانندگی حسام الدین سراج و روایت وحید جلیلوند به صورت رایگان اجرا شد.

احمد ظاهر (۲۴ جوزا ۱۳۲۵ خورشیدی - ۲۴ جوزا ۱۳۵۸) برابر با (۱۴ ژوئن ۱۹۴۶–۱۴ ژوئن ۱۹۷۹) آوازخوان برجستهٔ افغانستان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ خورشیدی بود.از احمد ظاهر با عنوان «محبوب‌ترین خواننده تاریخ افغانستان» یاد می‌شود. وی در عمر کوتاه خود بیش‌تر از سی‌وسه آلبوم منتشر کرد و درست در سال‌روز تولد ۳۳ سالگی‌اش در سانحهٔ «مشکوک»سقوط اتومبیل در درهٔ سالنگ، درگذشت. هنوز عامل مرگ او روشن نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید