سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری «بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی» - «سال میراث فرهنگی آب»

خبر

برگزاری «بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی» - «سال میراث فرهنگی آب»

ايكوموس ايران

كمیته ملی ایکوموس ایران «بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی» را با عنوان «سال میراث فرهنگی آب» در روز دوشنبه ۲۹ فروردین برگزار می‌کند. آقای پروفسور مجتبی صدریا، آقای ناصر نوروز زاده چگینی، آقای محمد میر شکرایی سخنرانان این همایش هستند که در موضوع‌های «نسبت فرهنگ و ارتباط با میراث فرهنگی»، «تبین اهداف ایکوموس جهانی در نامگذاری سال ۲۰۱۱ به سال جهانی میراث آب»، «مکان دریاچه ساوه، یک محوطه باستانی آب»، سخن خواهند گفت.

در این مراسم فیلم حلقه‌های آبی شوشتر، بناهای آبی سدها و بندها - پلها ساخته حمید سهیلی به نمایش در خواهد آمد.
نشست یاد شده از ساعت ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۰۰ پسین در تالار دکتر شیرازی، واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوب غربی بوستان ساعی، شماره ۲۱۶۹، فرهنگستان هنر، مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار خواهد شد.

شما می توانید جهت دریافت اخبار و اطلاعات موسسه به تارنمای www.iranicomos.org مراجعه کنید.

شوشتردرباره این روز شایان یادآوری است که در سال ۱۹۸۲ پیشنهاد ایکوموس مبنی بر اختصاص روز ۱۸ آوریل به عنوان «روز بین المللی بناها و محوطه های تاریخی» توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوششهای مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می‌آورد، و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آنها است. برای چندین سال است که، ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می کند. ارتباط میان این موضوع جهانی و واقعیتهای محلی و یا ملی این امکان را فراهم می آورد تا اعضای بین‌المللی و کمیته‌های ملی ایکوموس با برگزاری فعالیت‌هایی مانند کنفرانس‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها و یا رویدادهای دیگر موجبات بالا بردن آگاهی در مورد این موضوع میراث فرهنگی در میان مردم، صاحبان میراث فرهنگی و یا مقامات دولتی را فراهم آورند.

لازم به توضیح است با توجه به عدم امکان ايستادن خودرو در طول خیابان ولیعصر پیشنهاد می‌شود تا میهمانان گرامی خودروهای خود را در خیابان وزرا پارک نموده، با گذر از بوستان ساعی به محل برگزاری مراسم دسترسی پیدا کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه