پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ایران، برتر مسابقه‌های آزاد آدمک 2005 آلمان

خبر

ایران، برتر مسابقه‌های آزاد آدمک 2005 آلمان

برگرفته از فر ایران

در روزهای اخیر دانشجویان ایرانی توانستند مقام نخست مسابقات آزاد (آدمک سازی روباتیک) 2005 آلمان را کسب کنند. این دانشجویان در قالب دو گروه دانشجویی از دانشگاه آزاد قزوین و دانشگاه علم و صنعت در دو رشته‌ی امداد و همانند سازی روبات‌ها (آدمک‌های) امدادگر صاحب این رتبه شدند. تیم دانشگاه علم و صنعت، هم‌چنین در رشته‌ی همانند‌سازی رایانه‌ای سه بعدی فوتبال که به صورت اینترنتی برگزار شد، صاحب رتبه دوم شد. با دکتر محمدرضا کنگاوری سرپرست تیم دانشگاه علم و صنعت ایران، در این باره گفت: در رشته‌ی همانندسازی روبات‌ها (آدمک‌ها)ی امدادگر، عامل‌هایی که در کمک‌رسانی دخالت دارند، روی رایانه بازسازی شده و عملکردشان بررسی می‌شود. عواملی مانند پلیس، آتش‌نشانی و ... رفتار و قدرت عمل تک‌تک این عوامل ارزیابی می‌شود. حوادثی که هم که ممکن است به صورت اتفاقی رخ بدهد، پیش‌بینی و سازمان‌دهی می‌شود.

در این رشته در فضای رایانه، با حوادث گوناگون روبه‌رو می‌شویم. آن‌وقت قدرت عمل در برابر این سوانح، مانند زمین‌لرزه، سیل، آتش‌سوزی و ... هم‌چنین توان برنامه‌ریزی و اجرای آن بررسی می‌شود و گروه‌های روباتیک (آدمک‌ساز) موفق شناسایی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: پنجمین دوره‌ی مسابقات روباتیک (آدمک‌سازی) 2005 آلمان با شرکت 64 گروه از 12 کشور در 6 رشته‌ی آدمک‌های فوتبالیست اندازه متوسط، اندازه کوچک، چهارپا، مسابقات فوتبال، همانند سازی دو بعدی و سه‌بعدی و همانند سازی رایانه‌ای و 12 تیم در رشته روبات‌های نجات و سه تیم در رشته روبات‌های انسان‌نما برگزار شد.

در این رشته ایران و آلمان حریفان اصلی بودند که در این دوره از مسابقات 5 تیم از این دو کشور حضور داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: مسابقه‌های این رشته، به صورت اینترنتی برگزار شد. بدین‌معنی که ما در ایران «‌‌رمز» مربوط به نرم‌افزار طراحی شده را برای برگزارکنندگان مسابقات فرستادیم. آن‌ها نرم‌افزار را پیاده و اجرا کردند. ما در این شاخه دوم و تیم کشور میزبان اول شد.

در حیطه دانش مربوط به روباتیک (آدمک‌سازی)، مسابقه‌های فراوانی انجام می‌شود. اما مسابقات آلمان بعد از مسابقات جهانی که سالانه برگزار می‌شود، در رتبه دوم قرار دارد. بعد از مسابقات آلمان هم مسابقات ژاپن و آمریکاست.

مسابقات جهانی روبوکاپ (جام آدمک) 10 تیر 84 در ژاپن و میان بیش از 100 تیم برگزار می‌شود و جدی‌ترین رقابت در این زمینه است. تیم ما مثل دیگر تیم‌های روباتیک (آدمک‌ساز) کشور در حال آماده‌سازی خود برای این مسابقات است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه