جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اگر به ازدواج فکر می‌کنید یادتان باشد که...

خبر

اگر به ازدواج فکر می‌کنید یادتان باشد که...

هرفردی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است. تأکید بر روی کیفیت‌های مثبت افراد به صورت منظم و تشویق، ستایش و تشکر و تحسین متناسب سبب تحکیم این ویژگی‌ها می‌شود و ویژگی‌های مثبت دیگری را شکل می‌دهد و از طرفی نادیده انگاشتن ویژگی‌های منفی و صبور بودن در مقابل آنها گاه سبب رفع آنها می‌شود.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive

برگرفته از روزنامه اطلاعات

در ارتباط با همسرم به چه موضوعاتی توجه کنم؟

ازدواج نیاز و خواست طبیعی زن و مرد است و همه مکاتب سالم در جوامع بشری به ویژه مکاتب آسمانی و خاصه دین مبین اسلام بر آن صحه گذاشته و پیروان خود را به آن ترغیب و دعوت کرده‌اند. پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «هیچ بنایی در اسلام بنیانگذاری نشده است که نزد خداوند محبوبتر از ازدواج باشد». این امر مهم نیاز به مجموعه‌ای از آگاهی‌ها، اطلاعات و بینش‌هایی در جهت شناخت دختر و پسر از خود و طرف مقابل ازدواج دارد. این آگاهی‌ها در زمینه نیازها، استعدادها، آرزوها، آرمانها، ارزش‌ها، توقعات و انتظارات ازدواج و نیز شناخت نسبی در زمینه رشد عاطفی و رفتاری است. عدم شناخت و درک صحیح زن و مرد از یکدیگر ناسازگاری‌های خانوادگی را به وجود می‌آورد و حتی ممکن است به از هم پاشیدگی زندگی زناشویی بیانجامد. موضوعی که امروزه زیاد شاهد آن هستیم. پس برای داشتن زندگی زناشویی موفق و ازدواجی پایدار بهتر است:

ـ با اهدافی صحیح و منطقی ازدواج کنید و آن هدف‌ها را تازه نگه دارید

زوجین بایستی اهداف خالصانه‌ای را برای ازدواجشان در نظر بگیرند و همواره این اهداف را تازه نگه دارند به عبارتی در جریان زندگی از این خواسته‌ها دور نشده و همیشه در آن مسیر گام بردارند.

ـ ویژگی‌های مثبت همسرتان را ارج نهید

هرفردی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است. تأکید بر روی کیفیت‌های مثبت افراد به صورت منظم و تشویق، ستایش و تشکر و تحسین متناسب سبب تحکیم این ویژگی‌ها می‌شود و ویژگی‌های مثبت دیگری را شکل می‌دهد و از طرفی نادیده انگاشتن ویژگی‌های منفی و صبور بودن در مقابل آنها گاه سبب رفع آنها می‌شود.

ـ گاه یکدیگر را به شکلی دلچسب غافلگیر کنید.

می‌توانید با خریدن یک شاخه گل یا هدیه برای همسرتان، تهیه غذای خاص و غیرمعمول، فرستادن یک پیغام مسرت‌بخش، و انجام کارهای خاص مانند نوشتن جمله دوستت دارم و گذاشتن در کفشش و ... او را غافلگیرکنید.

ـ شوخ طبع باشید. افرادی که روحیه شاد و سرحالی دارند از مشاجره و روشن کردن آتش اختلاف خودداری می‌نمایند. روحیه شاد داشتن و حس شوخ طبعی زخم‌ها را ملایم‌تر و زندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ـ مسائل شخصی خود را حتی‌الامکان با دیگران مطرح نکنید و خانواده‌هایتان را وارد ماجرا نسازید.

هرگز با طرح مسائل خود با افراد مختلف و خانواده‌های خود زندگی خصوصی تان را دچار چالش نسازید. در صورت لزوم مسائل و مشکلات را با شخصی مطرح کنید که از حسن نظر و رازداری مطمئن هستید.

ـ به زندگی خصوصی همسرتان احترام بگذارید

هر انسانی نیاز دارد اوقاتی را برای خودش صرف کند چه در منزل و یا بیرون منزل پس به نیاز همسرتان برای تنها بودن احترام بگذارید و تا زمانی که این نیاز به روابط صمیمانه شما آسیب نرسانده به حریم شخصی او وارد نشوید.

ـ هنگام بروز تعارض به صحبت‌های همسرتان گوش داده و شنونده خوبی باشید و سعی کنید مسائل را از دیدگاه او نیز بررسی کنید.

ـ هنگام بروز بحث و اختلاف همان زمان سعی در حل موضوع نکنید چون در هنگام عصبانیت هیجانات حاکم بوده و اجازه فکر کردن به صورت منطقی را به شما نمی‌دهد. پس بهتر است بعد از کنترل عصبانیت درمورد آن موضوع با همسرتان صحبت کنید.

ـ احساسات خود را نسبت به یکدیگر ابراز کنید

زوجین بایستی نسبت به یکدیگر صادق باشند و احساسات خود را اعم از مثبت و منفی آزادانه ابراز کنند. به یاد داشته باشند که جمله دو کلمه‌ای معروف و کوتاه «دوستت دارم» را که می‌تواند تأثیر شگرفی به همراه داشته باشد را هر روزه چندین بار برای یکدیگر تکرار کنید.

کبری باقری- فاطمه شمس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید