سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دانشمندانی که بازیگران جنگ‌ها بودند

خبر

دانشمندانی که بازیگران جنگ‌ها بودند

به گزارش ایسنا، برخی ابداعات و اختراعات دانشمندان در عرصه جنگها، نقش بسزایی ایفا کرده است. سایت لایوساینس در گزارشی به معرفی برخی از این دانشمندان پرداخته است.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | adidas chunky sneakers white gold women jeans size

لئوناردو داوینچی

وی یکی از خلاقان و دانشمندان زمان خود در عرصه مجسمه‌سازی، معماری و نقاشی بود که از استعداد خود برای طراحی ماشین‌های جنگی نیز بهره برد. از جمله اختراعات وی در این زمینه می‌توان به کمان پولادی غول‌پیکر و پیشگامان مسلسل‌های امروزی اشاره کرد. با این حال تعداد معدودی از این ابزارها در دوران حیات وی مورد استفاده قرار گرفت.

آلبرت انشتین

گمانها بر آن است که این فیزیکدان با امضای نامه‌یی،روزولت، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را ترغیب به آغاز پروژه منهتن کرده است. این پروژه به ساخت بمب اتمی منجر شد.

رابرت اوپنهایمر

دیگر فیزیکدان آمریکایی رهبری پروژه منهتن در لوس‌آلاموس نیومکزیکو را بر عهده داشت و "پدر بمب هسته‌یی" لقب گرفته است.


رابرت واتسون وات

وی که در جنگ جهانی دوم برای وزارت انگلیس کار می‌کرد، رهبری توسعه یک سیستم مبتنی بر رادیو را برای شناسایی هواپیماهای دشمن بر عهده داشت. ایستگاه‌های رادیویی حاصل مستقر در ساحل انگلستان نقش مهمی را در جبهه انگلیس ایفا می‌کردند.

فرانک ویتل

وی به عنوان دانشجوی دانشکده افسری نیروی هوایی سلطنتی ایده موتور توربوجت را در سال 1922 مطرح کرد. اختراع این دانشمند در سال 1944 به کار گرفته شد. در حال حاضر موتورهای جت در خطوط هوایی تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آلن تورینگ

وی یکی از دانشمندان برجسته بود که طی جنگ جهانی دوم به همراه متخصصان جدول کلمات متقاطع و جمعی از مهندسان در واحد رمزنگاری خدمت می‌کرد. پس از شکستن رمز انیگمای آلمانی‌ها وی سیستم رمزنگاری نوینی موسوم به «Delilah» را ابداع کرد.

ورنر فون براون

وی موشک‌های با برد طولانی را برای آلمان‌ها در طول جنگ جهانی دوم طراحی کرد. بزرگترین دستاورد زمان جنگ این دانشمند موشک V2 بود. پس از جنگ وی برای نظارت بر برنامه‌های موشکی فضایی و نظامی به آمریکا عزیمت کرد. این برنامه‌‌ها به موشک‌های عظیم Saturn V منتهی شد که آپولو را برای انجام ماموریت‌هایش به ماه پرتاب می‌کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید