جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «دوتار نوازی که معنا را بدل به هنر کرد» - نکوداشت زنده‌یاد عبدالله سرور احمدی برگزار شد

خبر

«دوتار نوازی که معنا را بدل به هنر کرد» - نکوداشت زنده‌یاد عبدالله سرور احمدی برگزار شد

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد «عبدالله سرور احمدی» دوتار نواز منطقه تربت جام در فرهنگستان هنر برگزار شد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow 'Pastel' - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی برگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که شامگاه 26 تیرماه برگزار شده بود، پس از پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قران کریم، فیلم کوتاهی از دوتار نوازی ازنده یاد سرور احمدی پخش شد.

در ادامه بهمن کاظمی - مطالبی را در وصف زنده یاد سرور احمدی بیان کرد و پس از پخش فیلم کوتاهی از فعالیت‌های این دوتارنواز ،‌ علی اصغر بیانی سخنان خود را با شعری از مولانا آغاز کرد و به ویژگی‌های شخصیتی این هنرمند پرداخت.

این پژوهشگر با بیان اینکه معنایی که در عالم برقرار است را هیچ چیزی جز هنر نمی‌تواند به زبان بیاورد، از استاد سرور احمدی به عنوان شخصی یاد کرد که توانسته معنا را به زبان زیبای هنر درآورد.


بیانی با اشاره به افتخارات و اجراهای استاد سرور احمدی از او به عنوان هنرمندی بزرگ یاد کرد و افزود: او شاگردان بزرگی را تحویل عرصه موسیقی داد که هر یک در حال حاضر اساتیدی بزرگ هستند.

سعید سرور احمدی ( فرزند عبدالله سرور احمدی) و حبیب حبیبی‌فر در بخش دیگری از این مراسم برای اجرای قطعاتی با دو تار به روی صحنه آمدند.

پس از این اجرا، از فرزند زنده‌یاد سرور احمدی و همراهان او توسط فرهنگستان هنر تقدیر و تشکر شد.

زنده‌یاد سرور احمدی 22 اردیبهشت ماه سال 1328 تربت جام خراسان دیده به جهان گشود و از سنین کودکی دوتارنوازی را زیر نظر پدر و پدربزرگ خود آموخت و دنبال کرد.

او مقام‌های موسیقی را نزد خانواده خود و استاد نظر محمد سلیمانی فراگرفت و اولین برنامه خود را در رادیو در سال 1345 اجرا کرد.این همکاری تا سال 1356 ادامه یافت.

سرور احمدی در سال 1376 گروه موسیقی شیخ احمد جامی را بنیان گذاشت و به اجراهای متعددی با این گروه در داخل و خارج از کشور پرداخت و به مقام‌های بسیاری در جشنواره‌های مختلف رسید.

این دوتارنواز برجسته سرانجام در 29 خرداد ماه امسال بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید