سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مسلمانانی که کباب می شوند!

خبر

مسلمانانی که کباب می شوند!

باورش سخت نیست ، غیر ممکن است برای آدمیزاد. مسلمانانی وجود دارند که به سیخ کشیده و روی آتش کباب می شوند . تصاویر کباب کردن این مسلمانان ؛ زنان و بچه های آنان حال انسان را دگرگون می کند . تابناک از انتشار تصاویر آنان معذور است!

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Jordan

نسل کشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار در حالی هر روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد که جامعه بین المللی در این زمینه سکوت پیشه کرده است. میزان خشونت ها و شکنجه های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور تا حدی زیاد است که می توان آن را امری بسیار کم سابقه در تاریخ جهان ذکر کرد.

به گزارش «تابناک»، طی چند روز گذشته، خبر کشتار وسیع جمعیت های مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانه های جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولت ها، به ویژه دولت های اسلامی مواجه نشده است.

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده می شوند که در اغلب موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایت ها را می بینند و در مورد آن اقدامی انجام نمی دهند.

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمی شود؛ زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایت ها اقدامی انجام داده، بلکه به نحوی از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده مسلمانان باید از میانمار اخراج شده و یا به اردوگاه های آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.

اما اگرچه کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، اما تبعیض ها علیه آنان سابقه ای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی می کنند، از سال 1982 حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم هستند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه بین المللی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروه های افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروه ها تاکنون بیش از 20 روستا و 1600 منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوازنده اند، دولت این کشور هیچ گونه اقدامی در راستای جلوگیری از آن ها انجام نداده است.

گفتنی است دولت این کشور پیش از این دستور داده بود مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به 72 مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروه های افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه می دهند.

اما جالب توجه ترین نکته در این میان، سکوت گروه های به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولت های غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است.

لازم به یادآوری است که میانمار، همان کشوری است که سال ها به خاطر حبس یک رهبر دموکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریم های آمریکا و اروپا قرار داشت، اما اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیت های سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضع گیری در قبال کشته شدن صدها نفر انسان بیگناه انجام نداده اند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به طور رسمی این کشتارها را محکوم کرده و گروه های مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است، اما کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، قطر و امارات و نیز کشورهای غیرعربی از جمله ترکیه که در موارد دیگر داعیه دار دفاع از مردم در مقابل دولت ها هستند، سکوت بی سابقه ای را در این زمینه در پیش گرفته اند.

به هر روی، حتی از فارغ از دین و نژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صدها انسان در گوشه ای از دنیا به وحشیانه ترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آن ها، نه تنها وظیفه ای شرعی و اسلامی، بلکه همچنین وظیفه ای وجدانی و انسانی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید