پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هیروشیما، واقعه تلخ تاریخی +تصاویر

خبر

هیروشیما، واقعه تلخ تاریخی +تصاویر

بمباران هسته‌ای هیروشیما تا به امروز یکی از دو مورد استفاده جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.مورد بعدی بمباران شهر ناگاساکی بود که به فاصله 3 روز از بمباران هیروشیما انجام شد. تصاویری دردناک از این واقعه دلخراش برای اولین بار توسط مجله لایف منتشر شده است...

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Nike WMNS Dunk Low Purple Pulse (2021) - nike air max 90 jacquard infrared light - DM9467 - 500

بمباران اتمی هیروشیما عملیات اتمی بود که در زمان جنگ جهانی دوم (16 جولای 1945) به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند.

به گزارش روزگارنو، در این عملیات، یک بمب اتمی بر روی شهر هیروشیما انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این شهر گردید. حدود 120.000 نفر در اثر این بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند.

بیش از نیمی از قربانیان بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

بمباران هسته‌ای هیروشیما تا به امروز یکی از دو مورد استفاده جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است. مورد بعدی بمباران شهر ناکازاکی بود که به فاصله 3 روز از بمباران هیروشیما انجام شد.

اما عکس العمل خدمه پروازهای بمب افکن هسته‌ای نیز در این میان بسیار عجیب به نظر می رسید.با اینکه آنها می دانستند که بیشتر افراد غیر نظامی و زنان و کودکان بیگناه در این بمباران کشته شدند، اما اظهار داشته‌اند که «کاربرد سلاح اتمی اقدامی لازم در تاریخ» بوده و آنها از این کار «به دلیل پایان دادن به جنگ جهانی دوم به هیچ وجه پشیمان نیستند».

اما به تازگی مجله لایف تصاویری دلخراش از این بمباران‌ها و اثرات ناگوار آنها بر مردم این شهر را برای اولین بار منتشر کرده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

برخی خبرگزاری‌ها معتقدند که اثرات پوستی این واقعه همچنان ادامه داشته و تا 5 نسل بعد نیز ادامه خواهد داشت.















نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید