پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خانم سوچی باید به عنوان یک مدافع حقوق بشر از حقوق مسلمانان میانمار دفاع کند

خبر

خانم سوچی باید به عنوان یک مدافع حقوق بشر از حقوق مسلمانان میانمار دفاع کند

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: آنگ سان سوچی رهبر مخالفان دولت نظامی میانمار که اکنون به عنوان یک شخصیت مدافع حقوق بشر به چهره ای بین المللی تبدیل شده است باید از کشتار مسلمانان در میانمار انتقاد کند.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | nike sb koston dunk low blue grey hair images - Compra Jordan AIR JORDAN XXXV - 004 - CQ4227

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه خبری جاکارتاگلوب، "جمیل میادن فلورس" متفکر اندونزیایی در مقاله خود از موضع گیری سوچی در خصوص کشتار مسلمانان در ایالت راخین میانمار انتقاد کرده و گفته است: سوچی دیگر متعلق به حزب جبهه ملی دموکراسی و میانمار تعلق ندارد بلکه به تمام جهانیان تعلق دارد.

به گفته این نویسنده، او می توانست با توجه به محبوبیت بین المللی خود برداشتن تحریم های کشورهای غربی را منوط به توقف کشتار و حمایت دولت از حقوق مسلمانان مظلوم در غرب میانمار کند.


وی می افزاید: هرچند دولت میانمار و رییس جمهوری این کشور مسلمانان را شهروند این کشور نمی دانند و خواستار میزبانی کشوری ثالث از مسلمانان شده است، اما حقوق آنها باید به عنوان یک اقلیت در این کشور محترم شمرده شده و از کشتار آنها جلوگیری شود.

سوچی در تور اروپایی خود که همزمان با ناآرامی های غرب میانمار بود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مسلمانان روهینگیا در خصوص میانماری بودن آنها ابراز تردید می کند.


وی در مقاله خود آورده است: باید به خانم سوچی یادآوری کرد که شما باید دغدغه حقوق بشر و انسانیت داشته باشید نه اینکه با توجه شهروند بودن مسلمانان در میانمار موضع گیری کرده و نسبت به پایمال شدن حقوق آنها و کشته شدن کودکان بی گناه مسلمان توسط بوداییان بی تفاوت باشید.

این متفکر اندونزیایی عدم موضع گیری خانم سوچی را به دلیل ترس از دست دادن حمایت های کشورهای غربی و هم حزبی ها ی خود می داند و از بی تفاوتی این شخصیت برجسته بین المللی نسبت به اتفاقات تلخی که در کشورش می افتد ابراز تاسف کرده است.


درگیری های فرقه ای میان مسلمانان و بودائیان میانمار پس از حمله بوداییان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک زن آغاز شد.
استان راخین در میانمار که دارای اکثریت بودایی است محل زندگی تعداد زیادی از مسلمانان است که از طرف سازمان ملل به عنوان اقلیتی که مورد بیشترین آزار و اذیت قرار می گیرند ، مطرح هستند.
مسلمانان میانمار به عنوان یک اقلیت از سوی دولت این کشور به رسمیت شناخته نمی شوند و فاقد حقوق شهروندی هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید