دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بازار داغ المپيك جهاني روبات‌ها

خبر

بازار داغ المپيك جهاني روبات‌ها

با آغاز المپيك 2012 لندن، روبات‌هاي انسان‌نما نيز خود را براي رقابت در مسابقات المپيك آماده مي‌كنند.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Sb-roscoffShops - An Ode to The Air Jordan 11: The Greatest Hoop Sneaker of the 90s - nike zoom kobe vi hollywood 3d printing machine

به گزارش ايسنا، با اين حال، اين روبات‌ها به جاي مدال‌هاي طلا براي جوايز نقدي دو ميليون دلاري با هم رقابت مي‌كنند.

اولين رقابت روباتيك از سوي سازمان پروژه‌هاي تحقيقات پيشرفته دفاعي وزارت دفاع آمريكا قرار است در ماه اكتبر آغاز شود و مانند المپيك انساني،‌ يك مسابقه جهاني خواهد بود.

دارپا از گروه‌ها و افراد از جمله دانشگاه‌ها و شركت‌هاي تجاري بزرگ و كوچك خواسته تا در اين رقابت شركت كنند.

با گسترش رقابت در جامعه سازندگان سنتي روباتيك، اين رويداد احتمالا به نمايش روبات‌هاي مبتكرانه و بسيار مؤثر پرداخته كه مي‌تواند قابليت‌هاي جهان را بسيار بيشتر از حال حاضر كند.

تيم‌هاي برنده به نمايش قابليت‌هاي روباتيك آينده مي‌پردازند و مي‌توانند روزي از ماموريت‌هاي انساني براي امداد رسانی در بلاياي طبيعي، پشتيباني و به آسيب‌ديدگان كمك كنند و همچنين عمليات‌هاي تخليه منطقه را انجام دهند.

هدف اين رقابت، ساخت روبات‌هايي با قابليت انجام وظايف پيچيده در محيطهاي خطرناك ولي واقعي ساخت دست بشر مانند خرابه‌های يك شهر جنگ‌زده است. اين روبات‌ها بايد در طيفي از چنين سناريوهاي دستيابي به مدال طلاي المپيك روباتيك به رقابت بپردازند.

برخي از روباتها به رقابت در زمينه راندن خودروهاي كاربردي و مهارت در كنترل آنها، از احتراق و ترمز تا سیستم فرمان به رقابت خواهند پرداخت.

روباتهاي ديگر ممكن است در زمينهاي نامسطح حركت و ضايعات را در مسير خود هدايت كرده، يا يك مانع را از درگاه پاكسازي كرده و از آن عبور كنند.

روباتهاي آينده همچنين بايد بتوانند از ميان يك ديوار بتوني عبور كرده و يك لوله داراي نشت را شناسايي و تعمير كنند.

همچنين مهارهاي حركتي زيبا نيز مانند حذف احتمالي و جايگزين كردن يك پمپ كوچك و بالا رفتن از يك نرديبان و در پي آن راه رفتن به شكل يك مانكن به آزمايش گذاشته خواهد شد.

شركت‌كنندگان نه تنها بايد توانايي خود براي استفاده از تجهيزات، خودروها و ابزار دستي رايج در محيط انساني را به نمايش بگذارند، بلكه دارپا مايل است انطباق‌پذيري اين روباتها را هم مشاهده كند. براي مثال اينكه آيا اين روباتها مي‌توانند در عمل در برابر يك ابزار جديد پيچيده واكنش نشان دهند؟ در اين بررسي، انطباق‌پذيري از اهميت برخوردار است چرا كه پيچيدگي بلاياي آينده كاملا قابل پيش‌بيني نيست.

براي دستيابي به اين نتايج، بايد قدرت، مقاومت و مهارت و همچنين سطح روباتها پيشرفت كند تا اوپراتورهاي داراي تخصص كمتر بتوانند آنها را كنترل كرده و روباتها را در ادامه كار با وجود پهناي باند پائين يا ارتباطات مختل شده، هدايت كنند.

براي كمك به تمام اين ابتكارات، دارپا با ارائه سر، دست، پا و نيم‌تنه و حتي يك شبيه ساز بستر آزمايشي مجازي به حمايت از تيم‌هاي واجد شرايط خواهد پرداخت.

پيشرفتهاي بيشتر در حفاظت با بهره‌وري فيزيكي مي‌تواند براي صنعت، آموزش، بهداشت،‌ واکنش های اضطراری و دفاع مفيد باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه