جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر صرف روزانه ۵ ساعت برای فرستادن پیامک در میان ۵۵ درصد از جوانان تهرانی۳ - آبان - ۱۳۹۱

خبر

صرف روزانه ۵ ساعت برای فرستادن پیامک در میان ۵۵ درصد از جوانان تهرانی۳ - آبان - ۱۳۹۱

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد ۵۵ درصد جوانان تهرانی روزی سه تا پنج ساعت را صرف فرستادن و دریافت پیامک می کنند و هر دقیقه یک بار تلفن خود را به خاطر این موضوع کنترل می‌کنند.

LTB - JuzsportsShops | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با گسترش روزافزون تلفن همراه در جامعه در یک پژوهش میدانی که در بین ۵ هزار و ۲۷۰ جوان و نوجوان بین ۱۴ تا ۲۰ سال در شهرهای تهران، اصفهان، رشت و ابهر توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی انجام شد  ، نتایج جالبی به دست آمد.

به گفته وی ، ۸۵ درصد تلفنهای همراه در دست افرادی است که اصلا نیاز شغلی به آن ندارند و تلفن همراه  تنها وسیله  سرگرمی  آنهاست. ۵۵ درصد از جوانان تهرانی نیز روزی سه تا پنج ساعت را صرف فرستادن و دریافت پیامک می کنند و هر دقیقه یک بار  ،  به خاطر این موضوع تلفن خود را نگاه می کنند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: در این پژوهش روشن شد که ۳۵ درصد از نوجوانان و جوانان غیرتهرانی روزانه یک تا سه ساعت صرف فرستادن و دریافت پیامک می کنند . موضوع ۷۵ درصد از پیامک های فرستاده و دریافت شده  بررسی شده در این پژوهش، لطیفه و شعر و یا نکته های سرگرم کننده ، و بقیه پیامک های تبریک و تسلیت  و روزهای خاص بود.

 دکتر ابهری گفت : فرستادن و دریافت کردن پیامک در تهران و شهرستان ها در  روز چهارشنبه سوری و  روزهای نوروز ، ۲۵ برابر افزایش می یابد .

این استاد دانشگاه اظهار داشت : ۹۵ درصد جوانانی که در این پژوهش مورد پرسش قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که قطع تلفن همراه و یا همراه نداشتن آن موجب اضطراب و افسردگی در آنها می شود.

به گفته وی، نتایج این پژوهش نشان می دهد که ۸۰ درصد از نوجوانان و جوانان تهرانی فرستادن پیامک را بر دیدار حضوری ترجیح می دهند و  کار و بازی با آن را وسیله ای برای پرکردن اوقات بیکاری خود می دانند.

این متخصص علوم رفتاری تاکید کرد : ۵۵ درصد از  افراد مورد پژوهش بیان کردند که در مجالس و میهمانی‌هایی که مطلوب آنها نیست  ، ترجیح می دهند برای پیشگیری از سر رفتن حوصله شان ، پیامک بفرستند یا دریافت کنند .

 دکتر ابهری افزود : به طور کلی ۹۷ درصد از نوجوانان و جوانان به هزینه های لازم برای فرستادن و دریافت کردن پیامک اهمیتی نمی دهند و تنها ۳ درصد آنها نگران هزینه  این کار  هستند.
 

برگرفته از تارنمای ایرانچهر به نقل از خبرگزاری مهر ( با ویرایش )

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید