جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دکتر جهانشاهلو افشار درگذشت!

خبر

دکتر جهانشاهلو افشار درگذشت!

دکتر جهانشاهلو افشار معاون پیشه‌وری و از اعضای گروه 53 نفر در گذشت. به گزارش تارنمای خبری-تحلیلی آذری ها به نقل از تارنمای ایران-آذر دکتر جهانشاهلو در سن 100 سالگی در بیمارستانی در برلن بدرود حیات گفت.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

 

جهانشاهلو در خانواده آذربایجانی در اردیبهشت ماه ۱۲۹۲ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود و بعد از اخذ دیپلم  وارد دانشکده پزشکی شده و با دکتر تقی ارانی آشنا می‌شود. وی پس از دستگیری و آزادی شبکه کمونیستی 53 نفر به حزب توده می پیوندد و با آغا قائله آذربایجان توسط پیشه وری با اصرار کمیته مرکزی ناچار در خدمت فرقه دموکرات قرار می گیرد و معاونت پیشه وری منصوب می شود.

وی در کتاب ما و بیگانگان شرح پیدایش و سقوط فرقه دموکرات پیشه وری را شرح داده و از تمام فعالیت های خود تحت این عنوان ابراز انزجار می نماید. وی که سالها در آلمان شرقی زندگی کرده بود، متذکر می شود که ماجرای تشکیل فرقه دموکرات پیشه وری همگی تحت نظر شوروی و در راستای پیشبرد اهداف حزب کمونیست روسیه بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه