چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر كوتاه و خواندنی - تولد احساس ارزشمندی

خبر

كوتاه و خواندنی - تولد احساس ارزشمندی

روزمرگی معمولاً یك احساس گذرا است كه فرد حالت رخوت، انگیزه كمتر و بی‌حالی را تجربه می‌كند. همه ما روزهایی از سال را با این احساس تجربه و حس می‌كنیم كه امور زندگی یكنواخت و تكراری است و هیجانی در آن وجود ندارد. این حس تا حدودی طبیعی است، لیكن گسترش و افزایش این احساس روزمرگی و یكنواختی منجر به ایجاد تمایلات افسردگی خواهد شد و گاه این حس ناشی از افسردگی است یعنی علامت بروز افسردگی است.

shock drop air force 1 full uv reactive | THE SNEAKER BULLETIN

باید توجه داشت که این حالت به نحوه زندگی كردن افراد مربوط می‌شود و معمولاً زنان خانه‌دار و كارمندان بیشتر از دیگر افراد جامعه احساس تكراری بودن را در روزهای زندگی تجربه می کنند و در بیشتر موارد نیز همان گونه كه گفته شد افراد افسرده معمولاً در گزارش از احساسات خود حالت روزمرگی را عنوان می‌كنند. تغییر در سبك زندگی یکی از راه‌های جلوگیری از این احساس است. در چنین شرایطی افراد باید رفته رفته روش زندگی كردن خود را تغییر دهند.

هر روز كه می‌گذرد اندكی به سن افراد افزوده می‌شود پس هرگز تصمیم های مهم را برای ایجاد زندگی بهتر نباید به تأخیر انداخت. نخستین گام برای برخوردار شدن از معنای واقعی زندگی و دور شدن از روزمرگی،داشتن آگاهی و دانایی است.

همه افراد نقاط ضعف‌ و كمبودهایی دارند و از توانمندی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند.

در هر كاری خلاقیت به خرج دهید چه در محیط خانه چه محیط كار و این خلاقیت را به قصد به‌دست آوردن منافع مالی نداشته باشید.

كار جدیدی انجام دهید، حتی این موضوع می‌تواند به تغییر چیدمان یك اتاق یا منزل محدود شود.

یك برنامه ورزشی داشته باشید. هر روز 15 تا 30 دقیقه ورزش كنید، بهتر است صبح اول وقت این كار را انجام دهید. زیرا انگیزه فرد را در طول روز چند برابر می‌كند.

روابط اجتماعی خود را افزایش دهید. با دوستان و اقوام دورتر تماس گرفته و دیدار داشته باشید. با افراد جدید آشنا شوید و در كنار آنها به تفریح یا قدم زدن یا گفت‌وگو كردن بپردازید.

بزرگ‌ترین مانعی كه باعث می‌شود تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد نكنیم نداشتن انگیزه است، بیشتر ما فقط به این دلیل كه نمی‌توانیم قالب ذهنی خود را ترك كنیم، نمی‌توانیم در زندگی به موفقیتی كه خواهان آن هستیم دست یابیم. مثلاً بسیاری از افراد سال‌ها به فكر کاهش وزن هستند ولی هیچ گاه برنامه مدونی برای این کار ندارند یا همیشه آن را نیمه کاره رها می کنند.

برخی از افراد معمولاً برای این‌كه زیاد زحمت تغییر را به خود ندهند، خود را با این توجیه فریب می‌دهند كه زندگی متعلق به كسانی است كه شانس زیادی دارند و من چون خوش‌شانس نیستم باید به وضع موجود رضایت دهم. گاهی فقط یك تلنگر باعث می‌شود گام مهمی در زندگی برداریم و موفق شویم. كمی ریسك‌پذیر باشید و موقعیت تجربه‌های جدید را برای خود فراهم كنید. شجاعت داشته باشید و حتی از شجاعت خود سخن بگویید. این باور مثبت را در شما تقویت می‌كند و به زودی می‌بینید كه دیگر روزهای یكسانی نخواهید داشت.

سلامت نیوز


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید