جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همایون خرم موسیقی‌دان بزرگ درگذشت

خبر

همایون خرم موسیقی‌دان بزرگ درگذشت

همایون خرم، که از او به عنوان بازمانده نسل آهنگسازان استاد صبا یاد می‌شد شب گذشته درگذشت. خرم را می‌توان یکی از بهترین ملودی‌سازان موسیقی ایرانی دانست؛ کسی که خاطره‌انگیزترین ترانه‌ها و نغمه‌های ایرانی را ساخته‌است.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | high heels made of nike shoe , nike sb check solarsoft price guide list for girls , Where To Buy , A01599C , nike tiempo legend camo besotted friday sale amazon Abutting Love Lift High White

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ همایون خرم، که از او به عنوان بازمانده نسل آهنگسازان استاد صبا یاد می‌شد شب گذشته درگذشت. خرم را می‌توان یکی از بهترین ملودی‌سازان موسیقی ایرانی دانست؛ کسی که خاطره‌انگیزترین ترانه‌ها و نغمه‌های ایرانی را ساخته‌است.
 
همایون خرم در شهریور 1309 در بوشهر به دنیا آمد. نام او را بر اساس یکی از دستگاه‌های موسیقی ایرانی همایون نامیدند و این شاید شروع رشد متعالی موسیقی در او بود.
 
در سن 11 سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و در 14 سالگی به صورت انفرادی در رادیو ویولون نواخت. او بعدها به عنوان آهنگساز به کار خود ادامه داد و شاید به جرات بتوان گفت که قشنگ‌ترین قطعات موسیقی از جمله تو ای پری کجایی، رسوای زمانه و از من بگذر است.
 
اما خرم تحصیلات خود را در مهندسی برق ادامه داد. پس از انقلاب او کمتر به موسیقی پرداخت و بیشتر تدریس کرد. خرم دارای درجه 1 هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان ایران بود. او که در اواخر عمر به بیماری سرطان روده مبتلا شده بود و تحت شیمی درمانی قرار داشت و در شامگاه بیست و هشتم دیماه سال 1391 در بیمارستان دی تهران درگذشت.
 
پیکر همایون خرم، روز یکشنبه، اول بهمن، از مقابل تالار وحدت تشییع می‌شود. این آخرین دیدار باهنرمندی است که در سال‌های آخر عمر دوباره پا به صحنه گذاشت و با ویولن جادویی‌اش قطعات خاطره‌انگیزاش را نواخت.

دیدگاه‌ها   

0 #2 Guest 1391-10-30 03:16
روحش شاد شاد چنین افرادی دیگر پیدا نمی شون من هروقت آهنگ هایش را گوش می کنم * اله ی ناز - رسوای زمانه - خسته دلان و ....* اشک درچشمانم جمع می شود الان هم مشغول گوش دادن خسته دلان هستم . روحش قرین رحمت ایزد.
نقل قول کردن
0 #1 Guest 1391-10-30 03:15
ستاره ای پر فروغ از آسمان فرهنگ - موسیقی و هنر ایران زمین به سوی معبود پر کشید برای شادی روحش صلوات و قرائت فاتحه یادتان نرود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید