سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر احمد دزه‌ای رییس دانشگاه صلاح الدین اربیل عنوان کرد: دانشگاه صلاح الدین اربیل به استاد زبان فارسی نیاز دارد

خبر

احمد دزه‌ای رییس دانشگاه صلاح الدین اربیل عنوان کرد: دانشگاه صلاح الدین اربیل به استاد زبان فارسی نیاز دارد

دانشگاه صلاح الدین اربیل چند بار از مسئولان ایران در خواست رسمی استاد زبان فارسی داشته که تا کنون بی نتیجه مانده است.

FW0663 - adidas samba ireland live score last night - adidas Futurenatural Shoes Vivid Red Mens | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

احمد دزه‌ای رییس دانشگاه صلاح الدین اربیل در جلسه‌ای که با حضور مسئولان جهاد دانشگاهی ایران در محل این دانشگاه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار امیدواری کرد که سفر هیئت علمی فرهنگی جهاد دانشگاهی مقدمه‌ای برای رفع این نیازها شود.

به گزارش روابط عمومی پ‍ژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی، دزه‌‌ای با اشاره به مهمان‌نوازی و خدمات ایرانیان در مقاطع مختلف نسبت به کردهای عراق، گفت: ایرانی‌ها در اقلیم کردستان، خود صاحب خانه هستند و با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی باید روابط دو جانبه به وی‍‍ژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی توسعه یابد.

وی گفت: دانشگاه صلاح الدین با بیشتر دانشگاه‌های جهان تعامل علمی دارد و با دانشگاه‌های ایران نیز در ارتباط است که امید می‌رود با حضور این هیئت ارتباطات دانشگاهی توسعه بیشتری پیدا کند.

سعید قاضی مغربی معاون  پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی نیز با ابراز خرسندی از حضور در اقلیم کردستان بر توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی دو طرفه تاکید کرد و گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف علوم پزشکی،علوم پایه، فنی ـ مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری آماده ارائه خدمات علمی به دانشگاه صلاح الدین است.

قاضی مغربی در تشریح دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی به مهندسی معکوس و نیز تولید فناوری در جهاد دانشگاهی در حوزه‌های ناباروری، درمان سرطان، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی، تولیدات صنعتی و خدمات حوزه‌های نفتی و توان‌های آموزش‌های تخصصی اشاره داشت. وی در ادامه افزود در بسیاری از رشته‌ها سطح علمی و پژوهشی فعالیت‌های جهاد در سطح استانداردهای جهانی و در رقابت با کشورهای پیشرفته است.
دکتر بادکو رییس جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با تشریح دستاوردهای علمی و فرهنگی جهاد در زمینه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به آمادگی جهاد برای انتقال دانش در این زمینه به اقلیم اشاره کرد. وی در ادامه افزود: برنامه ما در داخل کشور رسیدن به 1600 شرکت دانش بنیان است و دولت نیز تامین هزینه های این کار را بر عهده گرفته است.
دکتر بیجندی معاون دانشگاه علم و فرهنگ هم به تشریح فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت و  آمادگی خود را برای همکاری با مراکز علمی کردستان عراق به ویژه در برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت برای استادان دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کرد.

در پایان دکتر احمد دزه‌ای ضمن اشاره به توانمندی‌های اشاره شده از سوی اعضای هیئت، عزم دانشگاه صلاح‌الدین را برای گسترش و تعمیق جدی روابط علمی با جهاد دانشگاهی اعلام کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید