جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر بازگشت تیم ملی المپیاد ریاضی با ۶ مدال

خبر

بازگشت تیم ملی المپیاد ریاضی با ۶ مدال

تیم ملی المپیاد دانش آموزی ریاضی ایران با کسب 2 نشان طلا، 3 نشان نقره و 1 نشان برنز بامداد امروز به کشور بازگشت.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

سرپرست تیم ملی المپیاد دانش آموزی ریاضی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این تیم 6 نفره در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی که در کلمبیا برگزار شد، در مجموع با کسب 6 مدال در جایگاه دهم قرار گرفت.


آرش رستگار گفت:رقابت های المپیاد دانش آموزی از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار بود که تیم ملی المپیاد کشورمان موفق شد از میان 102 کشور جهان به رتبه دهم دست پیدا کند.


وی افزود: در این مسابقات چین، کره جنوبی و آمریکا در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.


رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز گفت:در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی، خانم تینا ترکمان با کسب 28 نمره علمی توانست به عنوان دومین دختر برتر جهان دست پیدا کند.
مهری سویزی افزود:این دستاورد نویدی برای دختران دانش آموز کشور است که می توانند با سخت کوشی علمی به قله های بالاتری دست یابند.


وی گفت: بدست آمدن این موفقیتها حاصل مدیریت،برنامه ریزی و تلاش استادان بزرگی است که زمینه رشد علمی این دانش آموزان را فراهم کرده اند.


سویزی با اشاره به درخواست تعدادی از دانش آموزان المپیادی برای بازگشت باشگاه دانش پژوهان جوان به ساختمان پیشین این باشگاه،گفت:ما این موضوع را پیگیری می کنیم تا دانش آموزان بتوانند از آن فضا به خصوص برای مدرسه تابستان استفاده کنند.
در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی ریاضی که در کلمبیا برگزار شد آلک بدرویا و عارف صادقی موفق به کسب نشان طلا و محمدجواد شعبانی ، ماهان تجربه کار و تینا ترکمان موفق به دریافت نشان نقره شدند و سید محمد حسین سید صالحی نیز موفق به کسب نشان برنز شد.


تیم ملی المپیاد دانش آموزی فیزیک نیز چندی قبل در چهل و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک در دانمارک موفق به کسب سه نشان طلا ، یک نقره و یک برنز شده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید