پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز طلاق در اسرع وقت با کمترین هزینه!

نگاه روز

طلاق در اسرع وقت با کمترین هزینه!

برخی وکلا بر خلاف انسانیت،‌در سرعت بخشیدن به طلاق توافقی تلاش می‌کنند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | CZ0948 - size 10 air jordan high heels - Nike Air Max 95 OG Neon 2020 (PS) - 001

برخی وکلا بر خلاف انسانیت،‌در سرعت بخشیدن به طلاق توافقی تلاش می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دخالت‌های والدین‌ همسرم از همان دوران نامزدی شروع شد. همسرم حتی بدون اجاره خانواده‌اش نمی تواند من و بچه‌ها را به تفریح ببرد. ما در هیچ زمینه‌ای تفاهم  نداریم و به همین دلیل توافق کردیم بدون جنگ و دعوا از هم جدا بشویم.
- تکلیف بچه‌ها چی‌ می‌شه؟!

توافق کردیم دخترم با من زندگی کند و پسرم با پدرش زندگی کند.

- آیا این توافق‌ها خواست فرزندان هم هست؟

بچه‌ها هم یواش یواش عادت می کنند!

اینها بخشی از صحبت‌های زوج جوانی است که پس از 11 سال زندگی، اکنون پله‌های دادگاه خانواده را با سرعت هر چه تمام تر طی می کنند تا زودتر به جدایی برسند.

*چالش مشاوره خانواده در دادگاه ها

علی رغم تاکید قانون حمایت خانواده بر ارجاع موضوع طلاق توافقی به مشاوره، این امر در عمل کاربرد اثربخشی ندارد و به یک امر صوری تبدیل شده است!

البته این مشاوره‌ها در دادگاه‌های خانواده وجود دارند اما آنقدر که باید و شاید، تاثیرگذار نیستند.

مهدی آل‌بویه، وکیل دادگستری از مبحث طلاق توافقی در قانون می‌گوید: قانون حمایت از خانواده جدید مصوب 1/12/91 در مواد 25 و 26 به موضوع طلاق توافقی پرداخته است.

مطابق ماده 25 قانون حمایت از خانواده در صورتی که در بحث طلاق توافقی زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند ، دادگاه‌ها باید موضوع را به "مرکز مشاوره خانواده" ارجاع دهند.

در این موارد طرفین می‌توانند تقاضای طلاق توافقی را از ابتدا در مراکز مزبور مطرح کنند.

*وکلایی که کاسه داغ‌تر از آش می شوند

آنچه بیش از همه این روزها نظر ما را به خود جلب می کند، تبلیغات خلاف قانون برخی وکلا‌ست که در اقدام به تشویق و سرعت در طلاق توافقی تلاش می کنند.

با تورق در صفحات روزنامه‌ها با تبلیغاتی با مضمون‌های "تخصصا طلاق توافقی ،‌"طلاق توافقی با قیمت مناسب " و ... برخورد می کنیم!!
پس از تماس با صاحبان این آگهی‌ها، وکیل مربوطه ادعا می کند که این طلاق در مدت 3 روز و با مبلغ 2 میلیون تومان که یک میلیون تومان را خانم و یک میلیون تومان را آقا پرداخت می کند صورت می‌گیرد و حتی این امکان وجود دارد که بدون حضور زوجین طلاق توافقی انجام شود.

*وکالت و وجدان ؟!

با توجه به اینکه وظیفه اخلاقی و حرفه ای هر وکیل ایجاب می‌کند که ابتدا زوجین را به صلح هدایت کنند، اما عده‌ای از وکلا فقط دریافت حق‌الوکاله را مد نظر قرار می‌دهند بدون توجه به اینکه حفظ کیان خانواده بیش از هر چیزی با ارزش‌تر است...

دکتر امان‌الله قرایی مقدم جامعه شناس در خصوص تبلیغات برخی وکلا معتقد است: هر طلاقی که صورت می گیرد، نه تنها آن خانواده ضرر می بیند بلکه ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری را برای جامعه به دنیال دارد. وکلایی که در تسریع امر طلاق توافقی تلاش می کنند در حقیقت  نسبت به جامعه خیانت میکنند و باید از طریق مقامات مسوول بازخواست شوند.

*قبل از طلاق، تفکر منطقی داشته باشید

برخی از زوج‌ها حتی حاضر نیستند برای طلاق خود، روال قانونی و عادی را طی کنند و برای اینکه هر چه سریعتر به جدایی برسند ، به سراغ طلاق توافقی می‌روند.

آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که آمار طلاق توافقی کاهش نمی‌یابد مگر اینکه تمامی افراد تاثیرگذار از جمله وکلا و مشاوران خانواده در دادگاه‌های خانواده در جهت خدمت جامعه ، پیشرو باشند و قبل از اینکه به فکر دستمزد کار خود باشند، نگاهی هم به از هم پاشیده شدن یک خانواده بیندازند!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید