پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز شرکت سامسونگ را تحریم کنید

نگاه روز

شرکت سامسونگ را تحریم کنید

برگرفته ماهنامه خواندنی شماره 70، اسفند 1390

 

پروانه مشفقی

شرکت سامسونگ که منافع اقتصادی زیادی درایران دارد و تبلیغات آن بر روی پرده‌های تبلیغاتی و سردر مغازه‌های بسیاری به چشم می‌خورد، به‌تازگی، دست به ساخت و پخش یک نماهنگ ضد ایرانی کرده است. گفته می‌شود که به دنبال اعتراض‌های گسترده‌ی مردم ایران، این شرکت به اصطلاح پوزش خواهی کرده است.

دستگاههای مسئول وظیفه‌دار دفاع ازحیثیت سرزمین و مردم ایران هستند و در این‌باره می‌بایست واردات فرآورده‌های سامسونگ را به ایران ممنوع اعلام کنند.

باید ازسیاست «واکنشی» (انفعالی) به سیاست«کنشی»در راستای منافع ملی روی آورد و اجازه نداد که یک شرکت تولیدی یا بازرگانی بیگانه برای دم‌جنباندن برای صاحبان زر و زور، به ملت بزرگ ایران توهین کند. البته این پیشینه‌ی زیاد دارد که نمونه‌های آن تعامل برابر شرکت پژو در برابر پرخاشگری‌ها و ژاژخوایی‌های دولت فرانسه و شرکت‌های اماراتی است.

همچنانکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، ملت ایران را مورد تحریم قرارداده‌اند، ماهم می‌بایست،هرشرکت و هر کشوری که علیه منافع ما اقدام می‌کندو یابه ملت بزرگ ایران توهین روا می‌دارند، مورد قهر و تحریم قراردهیم. مردم ما در انتظار اقدام خیلی زود مسئولان درزمینه‌ی توهین شرکت سامسونگ هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه