پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی سخنگوی کتابخانه ملی به مهر خبر داد؛ آخرین وضعیت جایزه جهانی فردوسی و 5 اثر پیشنهادی ایران برای ثبت در حافظه جهانی

رویدادهای فرهنگی

سخنگوی کتابخانه ملی به مهر خبر داد؛ آخرین وضعیت جایزه جهانی فردوسی و 5 اثر پیشنهادی ایران برای ثبت در حافظه جهانی

آخرین وضعیت برگزاری جایزه جهانی فردوسی و بررسی کارشناسی 5 اثر پیشنهادی ایران برای ثبت در برنامه حافظه جهانی یونسکو، اعلام شد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

فریبرز خسروی سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند رسیدگی به پرونده 5 اثر ایرانی پیشنهاد شده به یونسکو برای ثبت در برنامه حافظه جهانی گفت: روند تكمیل پرونده و ارسال مدارك مورد نیاز در جریان است. علی‌القاعده زمان اعلام نتایج تا آخر سال میلادی معمولا به طول می‌انجامد.

کمیته ملی حافظه جهانی فروردین امسال 5 اثر شامل نسخه‌هایی از کلیات سعدی، مثنوی معنوی، المسالک و الممالک استخری، الابنیه عن الحقایق الادویه و سفرنامه ناصر خسرو را برای ثبت در فهرست حافظه جهانی یونسکو پیشنهاد کرده است.

خسروی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر که گویا خانم ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو موافقت خودشان را با برگزاری جایزه جهانی فردوسی اعلام کرده است. بعد از اعلام این موافقت ضمنی، چه اتفاق تازه‌ای در مورد جایزه جهانی فردوسی رخ داده است؟ گفت: بله همانگونه که بیان کردید خانم بوکووا موافقت خود را با ایجاد جایزه جهانی فردوسی اعلام کرده اند. قرار است هیاتی از سوی ایشان برای بررسی و برنامه‌ریزی در این زمینه راهی تهران شود.

خبر دیگر از کتابخانه ملی اینکه، بنا بر تصمیم اتخاذ شده در شورای معاونان و مشاوران سازمان اسناد و كتابخانه ملی، نوبت شب این كتابخانه كه از ساعت 23 تا 7 صبح روز بعد خدمات‌دهی می‌كرد، از شب گذشته 7 تیر 1393، تعطیل شد.

نوبت شب سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از 20 شهریور 1390 دایر شده بود و دلیل تعطیلی آن «صرفه جویی در هزینه‌های سازمانی» اعلام شده است.

بنا بر اعلام، تالارهای كتابخانه ملی در ماه مبارك رمضان، از ساعت 9 صبح تا 8 شب به مراجعین خود خدمت‌رسانی می‌كنند و بعد از ماه رمضان تا ابتدای پاییز سال جاری، خدمات كتابخانه تا ساعت 22 شب ادامه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه