دوشنبه, 10ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی «رستم و اسفندیار» پری صابری 16 آبان اجرا می‌شود

رویدادهای فرهنگی

«رستم و اسفندیار» پری صابری 16 آبان اجرا می‌شود

برگرفته از روزنامه اطلاعات

3

 

اجرای نمایش «رستم و اسفندیار» به نویسندگی و کارگردانی پری صابری از 16 آبان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، پری صابری، کارگردان این اثر نمایشی دیروز در نشستی که به این منظور برگزار شده بود، در این باره گفت: «تالار وحدت به دلیل امکانات فنی که برای نمایش‌هایم به کار می‌گیرم، مناسب‌تر است اما زمانی که آ‌ن‌ها برای اجرای عمومی این نمایش پیشنهاد دادند، مناسب نبود.»

وی افزود: «وقتی ما کاری را با هزار زحمت تهیه می‌کنیم، می‌خواهیم برای مردم قابل عرضه باشد و مشکل ما با تالار وحدت فقط بر سر زمان پیشنهادی آن‌ها بود. اما تئاتر شهر از آنجا که فعالیت‌هایش به طور کامل به تئاتر اختصاص دارد، ساعت‌های پیشنهادی‌اش برای ما مطلوب‌تر بود و به همین دلیل من تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر را برای اجرای عمومی نمایش «رستم و اسفندیار» انتخاب کردم.»

صابری در ارتباط با اینکه چرا در کار جدیدش از چهره‌های با سابقه این عرصه استفاده نکرده است گفت: «من همیشه اعتقاد داشتم که باید بچه‌های جوان را واردکارکنیم و به آن‌ها فرصت بدهیم. من زیاد موافق حضور کسانی که در تلویزیون یا سینما تبدیل به چهره شده‌اند، در تئاتر نیستم.

من درباره این مساله که نمایش روی صحنه پرقدرت باشد، تعصب دارم . حضور ستاره‌ها روی صحنه فقط نوعی بازارگرمی است. شما باید به بچه‌های تئاتر فرصت بدهید تا روی صحنه بیایند.»

صابری در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا با توجه به شرایط روز که همه به سراغ آثار اجتماعی می‌روند، شما یک اثر تاریخی را انتخاب کرده‌اید، گفت: «این بزرگان اندیشه ما مثل حافظ، مولوی، فردوسی و نظامی که من تاکنون به سراغ آثارشان رفته‌ام، ستارگان تابناک ایران هستند و تمام اندیشه‌های ما را در خود دارند. اندیشه آن‌ها همیشه به روز است چرا که درباره درون انسان حرف می‌زنند و درون انسان هرگز عوض نمی‌شود.

وی افزود: «در نمایش «رستم و اسفندیار» اگر اسفندیار فنا می‌شود به دلیل قدرت طلبی پدرش است. در این نمایش هر دو هفت خوان را طی می‌کنند اما رستم در نهایت فروتنی به دست می‌آورد ولی اسفندیار به رویین تنی می‌رسد. این رویین‌تنی در اسفندیار فقط در بدنش بود و نه در مغزش که همین او را از پای درمی‌آورد. این‌ها تم‌های بی نظیری هستند که در دنیا خریدار دارند اما چون زبان ما خریدار ندارد مطرح نمی‌شوند.»

نمایش «رستم و اسفندیار» به کارگردانی پری صابری و با حضور بازیگرانی چون انوش معظمی در نقش رستم و عامر مسافر آستانه در نقش اسفندیار از یکشنیه 16 آبان ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه