سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش اندازهٔ رسمی توپ بسکتبال

ورزش

اندازهٔ رسمی توپ بسکتبال

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: تارنمای راسخون


اندازهٔ رسمی توپ بسکتبال همانند بازی کنان، توسط مقاماتِ لیگ تعیین می‌شود. ادامه‌ی این مقاله را ببینید تا بیشتر در مورد این موضوع بدانید.


این مهم است که بازی‌ای را که می‌خواهید به طور کامل دنبال کنید، بشناسید. آن چه تا کنون شگفت‌ انگیز بوده و ممکن است بعضی از شما بسیار دوست داشته باشید این است که اندازه‌ی توپ بسکتبال چقدر است؟ لازم است این واقعیت را بدانید هر چند که ممکن است بی ‌اهمیت به نظر برسد. مقیاس‌های رسمی و قوانین لیگ برای یک توپ بسکتبال شامل دورِ توپ، فشارِ باد و وزنِ توپ است. در برخی موارد، مواد یا سازنده نیز ممکن است مورد توجه قرار بگیرد.

اندازه‌ها و مشخصات

انجمن ملی ورزشی دانشجویان (NCAA) - زنان

NCAA می‌گوید توپ بسکتبال استفاده شده برای مسابقه‌ی زنان از اندازه‌ی 6 است. دورِ توپی بین 5ر28 و 29 اینچ و وزنی بین 18 و 20 اونس دارد. هنگامی که از ارتفاع 6 فوت پرت شود، ارتفاعِ باز جهش آن باید بین 51 و 56 اینچ باشد.

انجمن ملی ورزشی دانش جویان (NCAA)- مردان

شرایطِ این انجمن در مقایسه با لیگ ملی بسکتبال (NBA) یا فدراسیون بین‌ المللی بسکتبال (FIBA)، سخت نیست. توپ با اندازه‌ی 7 برای مسابقات مردان، استاندارد است. دورِ توپ بین 5ر29 و 30 اینچ اندازه‌ گیری می‌شود و دارای وزنی در بازه‌ی20 و 22 اونس است. سر انجام، اگر از ارتفاع 6 فوت رها شود، یک جهش با ارتفاعِ 49 تا 54 اینچ باید وجود داشته باشد.

لیگ ملی بسکتبال

بسکتبال NBA در شروع توسط اسپالدینگ به وجود آمد و اندازه‌ی رسمی برای مسابقات مردان باید با دورِ توپ 5ر29 اینچ باشد. وزنِ توپ 22 اونس بوده و می‌تواند با فشاری در بازه‌ی 5ر7 تا 5ر8 سای باد شود. این توپ‌ها از چرمِ نارنجی با حروفِ سیاه ساخته شده‌اند و در اندازه‌ی 7 هستند. اندازه برای زنان کمی متفاوت است. باز هم، در حالی که در اکثر موارد توسط اسپالدینگ ساخته شده است، توپ زنانِ NBA کوچکتر است (اندازه‌ی 6). دور آن بین 5ر28 و 29 اینچ و وزن، بینِ 18 و 20 اونس رده‌ بندی می‌شود. توپ می‌تواند بیشتر و تا حداکثر فشارِ 9 سای باد شود. توپ به طور متناوب از چرم نارنجی و سفید ساخته شده است.

فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (FIBA)

قوانین بسیار سخت است تا آن جا که FIBA در مورد توپی که در بازی‌هایش استفاده می‌شود هم نگران است. توپ باید در اندازه‌ی 7 بوده و اسم سازنده و شماره سریال روی آن وجود داشته باشد. دورِ توپ 7ر30 اینچ و وزن آن بین 567 و 650 گرم است. هنگامی که ارتفاع از 8ر70 اینچ کمتر می‌شود، توپ باید حداقل جهشی با ارتفاعِ 2ر51 اینچ داشته باشد. توپ‌های تأیید شده‌ی فدراسیون باید یک سری آزمایش‌های دقیق (به عنوان مثال، تست گرما و تست دریچه‌ی باد) را پشت سر بگذارند. ارتفاع رسمیِ توپ بسکتبال یک بعدِ محتمل نیست بنا بر این هرجایی استاندارد نمی‌باشد.

نو جوانان و کودکان

توصیه‌های NBA برای نو جوانان، بسکتبال‌هایی با دورِ توپ 75ر27 اینچ است که از اندازه‌ی 5 بوده و وزنی در حدودِ 18 اونس دارد. برای کودکانی که هنوز زیر سنِ 7 هستند، پیشنهاد شده است که از توپی با دورِ توپ 22 اینچ و وزنی حدودِ 8 اونس استفاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید