جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ دومین شکست عربستانی‌ها در آزادی این‌ بار برابر نفت تهران

ورزش

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ دومین شکست عربستانی‌ها در آزادی این‌ بار برابر نفت تهران

تیم فوتبال نفت ایران در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی عربستان به پیروزی رسید تا دومین حریف عربستانی ورزشگاه آزادی را با شکست ترک کند.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Jordan

در ادامه بازی‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، دقایقی پیش هم تیم نفت تهران، دومین نماینده کشورمان در این مرحله موفق شد تیم الاهلی عربستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا خیالش برای بازی برگشت اندکی راحت شود.

روز گذشته نیز تیم فوتبال پرسپولیس تهران با همین نتیجه، الهلال عربستان را در آزادی شکست داده بود. نمایندگان کشورمان هفته آینده و در بازی برگشت باید در عربستان به مصاف حریفان خود بروند.

به گزارش ‌«تابناک»، بازی در حالی عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که حضور چیزی حدود چهارده هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بزرگ‌ترین سورپرایز برای تیم نفت تهران بود. تیم خوب و جوان علیرضا منصوریان، این سال‌ها تنها یک نقطه ضعف بزرگ داشته و آن هم عدم حمایت تماشاگران از بازی‌های این تیم بود. با این حال، امروز جمعیت چهارده هزار ‌نفری که به آزادی رفته بودند، هدیه بزرگی به بازیکنان نفت و بازی‌های خوب و روان این تیم دادند و البته در پایان نود دقیقه هم با پیروزی این تیم برابر حریف عربستانی با خوشحالی ورزشگاه را ترک کردند.

بازیکنان نفت از‌‌ همان ابتدای بازی خودشان را به حریف تحمیل ‌و با در اختیار گرفتن بازی و فضاهای ممکن، قدرت خود را به خریف دیکته کردند و استحقاق این را داشتند که با بیش از یک گل، حریف عربستانی خود را شکست بدهند؛ اما همین که نفتی‌ها بازی را با برتری و بدون گل خورده در خانه خود به پایان رساندند، هم پوئن مثبتی است که امیدواریم در بازی برگشت هم به کار منصوریان و شاگردانش بیایید.

گزارش بازی‌

نفت ایران: علیرضا بیرانوند، امین حاج‌محمدی، لئوناردو پادووانی، وحید حمدی‌نژاد، سعید لطفی، علیرضا عزتی، آرش رضاوند (دقیقه ۷۵ – مهدی شیری)، حسین ابراهیمی (۶۶ – ارسلان مطهری)، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی (۸۸ -علی قربانی)، وحید امیری.

سرمربی: علیرضا منصوریان

الاهلی عربستان: اوساما هوساوی، ویلی، تایسر، عمر آلسوما، حسین المقهوی (دقیقه ۷۰ – محمد اسیری)، محمد عبدالشفیع، اسوالدو (۸۵ – سلمان)، عقیل الصحابی، عبدالله المعیوف، موتاز هوساوی، مصطفی الباساس (۶۰ – سلمان مواشر).

سرمربی: کریستین گروس

۰۹:‌۰۰ اولین موقعیت بازی با فرار غلامرضا رضایی و شوت سرکش او ایجاد شد؛ اما داور بازی پیش از آن اعلام آفساید کرده بود.

۲۴:‌۰۰ ارسال دقیق و مواج ایمان مبعلی با اشتباه دروازه‌بان تیم الاهلی که خروج مناسبی نداشت و توپ از دستانش خارج شده بود، می‌رفت تا به اولین گل این بازی تبدیل شود؛ اما امین حاج محمدی که انتظار رسیدن این توپ را نداشت، نتوانست از این موقعیت عالی استفاده مناسبی بکند.

۲۵:‌۰۰ شوت محکم غلام‌رضا رضایی از سمت راست دروازه الاهلی با فاصله اندکی با دروازه تیم عربستانی به بیرون رفت.

۲۶:‌۰۰ بازیکنان الاهلی در این دقایق برای اینکه از زیر فشارهای تیم نفت تهران خارج شوند، حمله‌ای ‌روی دروازه نفت تهران طرح ریزی کردند؛ اما ‌سرانجام شوت سرکش مصطفی الباساس، راهی به دروازه بیرانوند نیافت.

۲۹:‌۰۰ بازیکنان الاهلی در این دقایق شانس خود را با شوت‌های راه دور می‌آزمایند. در این لحظه، شوت تایسر با عکس العمل خوب بیرانوند مهار شد.

۳۰:‌۰۰ حمله بازیکنان الاهلی عربستان برای لحظه‌ای با اشتباه مدافعان و دروازه‌بان نفت تهران می‌رفت تا به یک موقعیت خطرناک تبدیل شود که بازیکنان تیم عربستانی نتوانستند از موقعیت خود به خوبی استفاده کنند.

۳۲:‌۰۰ وحید امیری در محوطه جریمه الاهلی صاحب توپ شد که او توپ را به بیرون محوطه جریمه برای حسین ابراهیمی پاس داد و شوت فنی و محکم ابراهیمی را المعیوف جمع کرد.

۳۴:‌۰۰ سانتر آرش رضاوند را غلامرضا رضایی با یک ضربه دقیق وارد دروازه الاهلی کرد تا شاگردان منصوریان به صعود به دور بعد بیش از پیش امیدوار شوند.

پایان نیمه اول با برتری یک بر صفر نفت تهران

۶۵:‌۰۰ نفوذ وحید امیری از سمت راست و حرکات ترکیبی بازیکنان نفت تهران، باعث شد سعید لطفی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار بگیرد؛ اما ضربه را به پای دروازه‌بان نفت تهران کوبید.

۷۲:‌۰۰ ارسلان مطهری در موقعیت تک به تک توپ را گم کرد و یک موقعیت عالی را از دست داد.

۷۳:‌۰۰ شوت اوسوالدو را بیرانواند به زیبایی مهار کرد.

۷۴:‌۰۰ پاس عمقی بازیکنان الاهلی محمد السوما را در موقعیت تک به تک قرارداد، ولی بیرانوند با یک خروج به موقع توپ را به اوت زد.

۷۹:‌۰۰ ضربه ایستگاهی ایمان مبعلی با کمک دروازه‌بان و البته به تیردوازه وارد دروازه نشد و البته ضربه برگشتی را امین حاج محمد نتوانست دروازه حریف را باز کند.

پایان بازی با برتری یک بر صفر نفت تهران برابر الاهلی عربستان؛ دو تیم چهارشنبه هفته بعد بازی برگشت را در عربستان برگزار می‌کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید