جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس روحانی اهل سنت قشم: نام پرآوازه خلیج فارس در شش هزار اطلس، اثر تاریخی و کتب اهل سنت درج شده است

دیده‌بان خلیج فارس

روحانی اهل سنت قشم: نام پرآوازه خلیج فارس در شش هزار اطلس، اثر تاریخی و کتب اهل سنت درج شده است

روحانی اهل سنت قشم: نام پرآوازه خلیج فارس در شش هزار اطلس، اثر تاریخی و کتب اهل سنت درج شده است

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

ایرنا - رییس حوزه علمیه بندر لنگه و امام جمعه اهل سنت روستای طبل از توابع شهرستان قشم، گفت: نام پرآوازه خلیج فارس در بیش از شش هزار اطلس و اثر تاریخی به ویژه کتاب های معتبر اهل سنت ذکر شده است.

به گزارش ایرنا، شیخ محمدعلی امینی جمعه شب در آیین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس افزود: پیامبر اعظم (ص) نیز از این آبراه به عنوان بحرالفارس یاد کرده است.

وی اضافه کرد: نام خلیج فارس نه تنها در مجامع بین المللی همچون شورای امنیت سازمان ملل، بلکه در موزه معروف قاهره و در نقشه های تاریخی موجود در سالن عظیم شارجه امارات که به آثار تاریخی اختصاص دارد نیز با نام خلیج فارس ثبت شده است.

شیخ امینی با تاکید بر اینکه عشق ورزیدن به جای جای کشور اسلامی ایران از افتخارات مهم مردم این منطقه است، گفت: تلاش برخی کشورها برای تغییر نام این خلیج‌فارس هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: بر اساس مدارک معتبر و مستند تاریخی، نمی توان اینچنین حقیقتی را با بهانه های واهی نادیده گرفت.

رییس حوزه علمیه بندر لنگه تاکید کرد: به طور قطع تمام کسانی که با اسناد معتبر تاریخی، اطلس ها و نقشه های جغرافیای آشنایی دارند، نام این منطقه را خلیج فارس اعلام می کنند.

شیخ امینی گفت: دشمنان انقلاب با هدف جلوگیری از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران با بازیچه قرار دادن شماری از کشورهای همسایه، اقدام به جعل نام خلیج فارس کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از سال 1358 تلاش گسترده ای برای تغییر نام خلیج‌فارس به کار گرفته اند اما به دلیل مستندات تاریخی در این مسیر ناموفق بوده اند.

شیخ امینی با اشاره به بهره برداری از مجتمع تجاری - اقامتی ارسلان لافت، نیز گفت: بهره برداری از این طرح حرکت مهمی در حوزه اقتصاد و تجارت منطقه است و با ساخت این مجموعه عظیم شامل 540 واحد تجاری، یک هتل، یک هتل آپارتمان و سالن های متعدد اجتماعات، حداقل برای یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی می شود.

وی جذب بیشتر سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه را از دیگر دستاوردهای بهره برداری از این طرح ارزیابی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید