شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس امتیاز خواهی شرم‌آور عرب‌های استعمار پذیر در پایتخت ایران

دیده‌بان خلیج فارس

امتیاز خواهی شرم‌آور عرب‌های استعمار پذیر در پایتخت ایران

 

برگرفته از ماهنامه‌ی خواندنی – شماره ۵۵

بر پایه‌ی خبرهای منتشره, درست در آستانه‌ی روز ملی خلیج فارس,‌کمیته‌ی عربستانی سرپرستی – نظارتی و هم‌آهنگی فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی (ISSF)، در دیدار با مسئولان ورزش ایران و ستاد برگزاری دوره‌ی بازی‌های کشورهای اسلامی در تهران , خوی و خصلت ایران‌ستیزی خود را آشکار کردند.
به گزارش خبرنگار ورزشی « تابناک»,  بشیر طرابلسی, رییس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به همراه محمد صالح قذدر (دبیر کل ISSF ) و یازده تن از اعضای کمیته‌های هماهنگی, نظارتی, سرپرستی و پزشکی و دوپینگ پس از دیدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی , با حضور در ستاد  اجرایی بازی‌ها, ‌از همه طبقات بازدید کرده و نخستین جلسه کاری خود را با حسن میرزاآقابیگ, دبیر اجرایی ستاد برگزار کردند.
مهم‌ترین موضوع دیروز که هیچ یک از حاضران در این نشستٍ‌ها به آن اشاره نکردند, خواست همراه با تهدید کشورهای عربی از ایران بود.
                                                                             (تابناک – خبر شماره ۴۵٣۴٣ )
این به اصطلاح تهدید , اوج وقاحت از سوی به اصطلاح رییس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی بود که با واکنش تند مسئولان ورزش ایران روبرو شد.
بشیر طرابلسی با اشاره به خواست کشورهای عربی,‌ مبنی بر این که نام خلیج مجعول ( ع – ر- ب- ی) یا خلیج در همهٍ‌ی بروشورها ,‌تصاویر و نقشه‌ها و پوسترها و هم‌چنین مدالٍ‌های بازیٍ‌های کشورهای اسلامی نوشته شود ‌تاکید کرد این خواست مشترک کشورهای عربی است که به فدراسیون اعلام شده تا به ستاد برگزاری این بازیٍ‌ها در تهران ابلاغ شود.
با ابلاغ این خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان, طرف ایرانی به شدت به موضع‌گیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‌ها رامبنی بر این که در صورت به کارگیری نام خلیج فارس, کشورهای عربی در بازی‌های تهران شرکت نخواهند کرد, اعلام کند ( همان ).
خبرگزاری تابناک می‌افزاید:
در پی گروکشی غیر اخلاقی عرب‌ها بر سر خلیج فارس که اوج رفتار غیر اخلاقی کشورهای عربی در راستای وادارکردن ایران برای به رسمیت شناختن عنوان مجعول به جای خلیج فارس است و با توجه به آن که انصراف کشورهای عربی به منزله انصراف قریب به اتفاق کشورهای اسلامی از حضور در این دوره از مسابقات است, عملا برگزاری این بازی‌ها در ایران با این شرایط منتفی شد و تنها در صورت عقتٍ‌نشینی کشورهای عربی,  امکان میزبانی کشورمان هم‌چنان پا بر جا می‌ماند که وقوع این امر بعید به نظر می‌رسد.
مطمئنا واکنش قاطع ایران با مساله ملی خلیچ فارس و انصراف از میزبانی بازیٍ‌های کشورهای اسلامی به خاطر این طرز برخورد توهین‌آمیز کشورهای عربی با میزبان – که به تحریک برخی کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس صورت پذیرفته – می‌تواند جدیت کشورمان را در حفظ نام خلیج فارس مشخص سازد. ( همان)
بدین سان, ‌حاکمان عرب که هیچ کدام از مشروعیت مردمی برخوردار نیستند و تنها بر پایه‌ی پول‌های باد آورده‌ی نفت و یا حمایت بیٍ‌دریغ اسرائیل و آمریکا و یا هر دوی این عوامل, به حکومت لرزان خود ادامه می‌دهند, چهره‌ی راستین خود را نشان دادند: چهرهای زشت, ایران‌ستیز و استعمار‌پذیر.
ملت ایران, برای نشان دادن حسن نیت خود به همسایگان , همواره کوشیده است با  ژاژخوایان و پرخاشگران عرب, با مدارا و مردمی رفتار کند؛ اما باید بدانیم:

چو با سفله‌گویی به لطف و خوشی
فزون گرددش, کبر و گردن‌کشی

ملت ایران نشان داده است که در پی تجاوز به حقوق دیگران نیست؛ اما در دفاع از حقوق خود, لحظهٍ‌ای غفلت نمی‌کند و آماده است, هر بهایی را برای نگهبانی از حقوق و منافع ملی بپردازد.
اکنون می‌بایست مقامٍ‌های رسمی کشور, با اتخاذ مواضع در خور ملت بزرگوار ایران, برای همیشه به این گونه ژاژخوایی‌ها, زیاده‌گویی‌ها و زیادهٍ‌خواهی‌های سران دست‌نشانده عرب‌, پایان دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه