پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان منزل بدیع‌الزمان فروزانفر تبدیل به موزه می‌شود

یادمان

منزل بدیع‌الزمان فروزانفر تبدیل به موزه می‌شود

هیأت امنای انتشار آثار بدیع‌الزمان فروزانفر بر آن است تا با یاریگری نهادهای شهری، خانه این استاد برجسته را مبدل به موزه کند.هیات امنای آثار مرحوم فروزانفر متشکل از سه نفر هستند که قرار است آثار  بدیع‌الزمان فروزانفر زیر نظر این سه تن منتشر شود، «اعلا ستوده» وکیل دو دختر شادروان فروزانفر، «غلامحسین مراقبی» و «مجید جهانی» هیات امنای انتشار آثار هستند.

در راستای این مهم، هیئت امنا بر آن است تا با یاری‌گری نهادهای شهری، خانه استاد فروزانفر را برای موزه مولوی و فروزانفر دایر کند.منزل این استاد برجسته در خیابان بهار واقع است، از این رو فرزندان از طریق وکیل خانوادگی به همراه مراقبی و جهانی در پی احیای این منزل و مبدل کردن آن به موزه هستند.

مراقبی در این باره گفت: برای رسیدن به این هدف که درخواست فرزندان این استاد برجسته نیز هست نیازمند کمک دوستان در نهادهای مختلف هستیم تا بتوانیم منزل محمدحسین بشرویه‌ای معروف به بدیع‌الزمان فروزانفر را مبدل به موزه کرده تا دانشجویان و علاقه‌مندان با نحوه زیست و خانه این شاعر برجسته آشنا شوند.

سخنگو و عضو هیات امنای آثار بدیع الزمان فروزانفر پیش از این به فارس گفته بود، در نشست هیات امنای آثار استاد «بدیع الزمان فروزانفر»، قرار شد که به پاسداشت جایگاه فرازین استاد بدیع الزمان فروزانفر، در پاییز امسال یادروز او را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بنده در این جلسه پیشنهاد کردم که در آن روز جایزه‌هایی درخور و به نام «جایزه فروزانفر» به پژوهشگر، نویسنده، شاعر، مترجم و هنرمند برگزیده، به پاسداشت آثارشان اهدا شود تا این مراسم هر سال دنبال برگزار شود.

سخنگو و عضو هیئت امنای آثار بدیع الزمان فروزانفر در ادامه با تاکید بر اینکه پایان نامه‌های دانشجویی هم مورد توجه خواهند بود، اضافه کرد: قرار شد که از سال آینده به دانشجویانی که پایان نامه آن‌ها در زمینه آثار مولوی و فروزانفر باشد، در حوزه نقد و پژوهش، مبلغی درخور به عنوان مساعدت و یاری‌گری به آنان پرداخت شود، قطعا تایید آثار منوط به رای داوران سه گانه هیات امنا است.


منبع: تارنمای دایرة المعارف بزرگ اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه