سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان جزییاتی از حضور دبیرکل یونسکو در کاخ گلستان

یادمان

جزییاتی از حضور دبیرکل یونسکو در کاخ گلستان

رییس کاخ - موزه‌ی گلستان گفت: دبیرکل یونسکو تحت تأثیر زیبایی‌های کاخ گلستان، نخستین بنای جهانی پایتخت را ستایش کرد.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Air Jordan 1 Bubble Gum Atmosphere DD9335 - SBD - 641 Release Date - pallet of nike shoes for women

پروین تقةالاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار بخش میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بازدید چند ساعته‌ی ایرینا بوکووا - دبیرکل یونسکو - که ششم اردیبهشت‌ماه از بخش‌های مختلف کاخ جهانی گلستان انجام شد، اظهار کرد: او بازدید ساده و اثرگذاری از کاخ گلستان داشت و در هر بخش از کاخ، بناهای تاریخی و ارزشمند را تحسین می‌کرد. هرچند به‌دلیل کمبود زمان، فرصت کافی برای انجام برخی برنامه‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به جهانی شدن «شاهنامه‌ی بایسنقری» و «مرقع گلشن» قصد نشان دادن این دو کتاب خطی و منحصربه‌فرد را به دبیرکل یونسکو داشتیم، ولی به‌دلیل کمبود زمان فرصت نشد.

او با بیان این‌که به‌دلیل تاریک بودن هوا در زمان بازدید دبیرکل یونسکو، او ساخت‌وساز در محل سرای دلگشا (واقع در حریم درجه‌ی یک کاخ گلستان) را ندید،‌ گفت: قاعدتا معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - محمدحسن طالبیان - با او در این‌باره صحبت می‌کند.

ثقةالاسلام همچنین با اشاره به متحیر شدن ایرینا بوکووا از فضای باز کاخ گلستان و زیبایی حوض آن، تصریح کرد: او با حضور در این فضا به وجد آمد؛ اما با دیدن ساختمان دادگستری که پشت کاخ اصلی قرار دارد، از وجود این ساختمان و از بین رفتن حریم منظری کاخ، اظهار ناراحتی کرد.

رییس کاخ گلستان افزود: بازدید دبیرکل یونسکو از کاخ جهانی گلستان، خوب و عالی انجام شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید