پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان صدای مهیب ، آمبولانس و آتش نشانی، آیا بخشی از پی قلعه فلک الافلاک فرو ریخته است؟

یادمان

صدای مهیب ، آمبولانس و آتش نشانی، آیا بخشی از پی قلعه فلک الافلاک فرو ریخته است؟

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان فروریختن بخشی از پی قلعه فلک الافلاک خرم آباد را تکذیب کرد و این ریزش را مربوط به خاک باغچه دانست.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | nike lunar force one hypebeast shoes price guide - Nike Kobe 7 - TransparenciaShops

 به گزارش هنرنیوز، دیروز (پنج شنبه ۲۹ خرداد) طی تماسی تلفنی در ساعت ۲۰ به خبرنگار هنرنیوز اطلاع داده شد که حوالی ساعت ۱۸ بعد ازظهر بخشی از پی قلعه فلک الافلاک خرم آباد فرو ریخته و صدای مهیبی بلند شده است. وآمبولانس و خودرو آتش نشانی راهی این قلعه شدند.

این درحالی است که مخزن امن اشیا موزه استان لرستان در این قلعه قرار دارد و بخشی از ماحصل کاوش‌های باستان‌شناسی پیش از انقلاب، همچنین مفرغ‌های لرستان و اشیا نقره‌ای غار کلماکره در این قلعه نگهداری می‌شود. از سویی موزه مردم شناسی و باستان‌شناسی لرستان هم در این قلعه قرار دارد.

خبرنگارهنرنیوز طی تماس با پور زرین – امین اموال موزه‌های استان – و چراغی – مسئول موزه‌های استان- جویای میزان خسارات احتمالی وارده به موزه‌ها و اشیا آنها شد که هر دو از وقوع چنین حادثه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کردند.
اما عبدالرضا مهاجر نژاد- مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان – ضمن تکذیب این خبر توضیح داد: بخشی از خاک باغچه بیرونی فروریخته و اصلا هیچ ربطی به داخل قلعه ندارد.

او اضافه کرد: هم اکنون مشغول خاکبرداری هستیم و شنبه صبح رسانه‌ها می‌توانند به راحتی از محل وقوع ریزش بازدید کنند. باز هم تأکید می‌کنم پی قلعه فرو نریخته است و هم پرسنل و هم اشیا موزه‌ایی در صحت و سلامت هستند چرا که اصلاً ریزش پی وجود نداشته است. هر آنچه اتفاق افتاده در بیرون قلعه بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه