جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بدنبال کشف آثار تاریخی؛ عملیات کاوش نجات بخشی در مشگین شهر آغاز شد

یادمان

بدنبال کشف آثار تاریخی؛ عملیات کاوش نجات بخشی در مشگین شهر آغاز شد

خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از آغاز عملیات کاوش نجات بخشی آثار تاریخی و باستانی در مشگین شهر خبر داد.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | nike runners men white hair girls anime characters Retro High OG Patent 'UNC Blue Chill' (W) , BabylinoShops , nike runners men white hair girls anime characters

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نقی زاده پیش از ظهر یکشنبه در آغاز کاوش های باستان شناسی در این شهرستان افزود: این کاوش ها بدنبال کشفیات اخیر اشیاء نفیس تاریخی و فرهنگی از جمله جام طلایی از حفاران غیرمجاز این شهرستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پس از کشف آثار به لحاظ اهمیت و ضرورت موضوع و نظریه کارشناسان میراث فرهنگی مجوز لازم از پژوهشگاه سازمان اخذ و تمهیدات لازم برای شروع عملیات نجات بخشی در مناطق مورد نظر اتخاذ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کاوش ها و مطالعات باستان شناسان در این منطقه به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد که بررسی و انجام کاوش علمی اضطراری برای شناخت و مستندسازی محوطه تاریخی و حفظ و نجات بخشی اشیای تاریخی و فرهنگی احتمالی در منطقه از اهداف این کاوش هااست.

وی تصریح کرد: عملیات علمی نجات بخشی آثار تاریخی و فرهنگی مشگین شهر مشترکا از سوی دانشگاه محقق اردبیلی و سازمان میراث فرهنگی و به سرپرستی حاجی زاده باستانی صورت می گیرد.

نقی زاده هماهنگی های لازم برای اجرای یک برنامه علمی در معیار های استاندارد جهانی و استفاده از تخصص های میان رشته ای باستانشناسی را از ویژگی های این برنامه نجات بخشی عنوان کرد.

وی از مستندسازی عملیات کاوش و مطالعات در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اهمیت اشیاء تاریخی کشف شده این محوطه دارای حساسیت و اهمیت است، بنابراین هماهنگی های مختلفی برای مستندسازی عملیات، حفاظت فیزیکی و فنی و پشتیبانی طرح بعمل آمده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید