پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب میراث عراق به علت مسائل ایدئولوژیک/ نامه یونسکو به بازارهای جهانی برای جلوگیری از قاچاق اشیاء سوریه

یادمان

تخریب میراث عراق به علت مسائل ایدئولوژیک/ نامه یونسکو به بازارهای جهانی برای جلوگیری از قاچاق اشیاء سوریه

مدیر و نماینده دفتر یونسکو در ایران گفت: گزارش های رسیده نشان می دهد تخریب میراث فرهنگی عراق به خاطر مسائل ایدئولوژیک بوده و میراث فرهنگی سوریه نیز در بمباران ها تخریب شده است به همین علت یونسکو نامه ای را به بازارهای اموال فرهنگی، هنری و گمرکات فرستاده و اعلام کرده که مراقب اشیاء تاریخی قاچاق شده از این کشورها بخصوص سوریه باشید.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | adidas am4par women wear shoes , Sunrise Underwire Bikini Top by Endless Online , JofemarShops , Australia

به گزارش خبرنگار مهر، لاروش، مدیر و نماینده دفتر یونسکو در ایران در همایش نقش جامعه مدنی در مقابله با قاچاق اموال فرهنگی و تاریخی که از صبح روز سه شنبه در کاخ نیاوران در حال برگزاری است، گفت: دزدی های زیادی چه در موزه ها و چه در محوطه های باستان‌شناسی به خصوص در کشورهای جنوبی انجام شده است. برای این خسارت ها کشورها در صدد جبران برمی آیند و همکاری های گسترده بین المللی انجام می دهند.

وی گفت: گزارشی از عراق بدست آمده که نشان می دهد بسیاری از تخریب های میراث فرهنگی عمدی و بخاطر مسائل ایدئولوژیک انجام شده است.

لاروش ادامه داد: ازسوریه نیز خبر آمده که بسیاری از اموال تاریخی آن در بمباران ها از بین رفته است به همین علت یونسکو نامه ای را به تمام بازارهای اموال فرهنگی، گمرکات و... فرستاده و هشدار داده که مراقب قاچاق اشیائی که از سوریه به آنها وارد می شود، باشند. برای حفاظت از میراث این نوع جوامع باید کشورها در کنار هم باشند؛ چراکه میراث یک کشور به مردم آن جامعه هویت می دهد و نیرویی هست برای انسجام اجتماع. میراث فرهنگی و زندگی اجتماعی از یکدیگر جدا نیستند نقش میراث فرهنگی از فعالیت های بشردوستانه جداشدنی نیست همه ما از تبادل اطلاعات و اشیاء حمایت می کنیم ولی نباید این اشیاء در سطح خرید و فروش تقلیل پیدا کند.

مدیر و نماینده دفتر یونسکو در ایران گفت: قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی با سایر جنایت ها مانند قاچاق اسلحه و مواد مخدر در ارتباط است به همین دلیل بسیاری از کشورها پلیس ویژه ای برای آن تشکیل داده اند، اما هنوز بازار گسترش قاچاق اموال تاریخی زیاد است اینترنت نیز این بازار را متحول کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه