سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان احیاء خانه صفوی بزرگ‌زاد توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان

یادمان

احیاء خانه صفوی بزرگ‌زاد توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان

بالاخره پس از پیگیری‌های مداوم صندوق‌ احیاء قرار شد خانه بزرگ‌زاد اصفهان که متعلق به دوره صفوی است توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان احیاء و مرمت شود. گفته می‌شود هزینه مرمت و احیاء این خانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike sb koston dunk low blue grey hair images - Compra Jordan AIR JORDAN XXXV - 004 - CQ4227

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـبه دنبال پیگیری‌های صندوق احیا، پیگیری و تحقق احیای خانه بزرگ­زاد اصفهان توسط سازمان نظام مهندسی و یک نهاد عمومی غیردولتی آغاز شد.
 
«احسان ایروانی» با تاکید بر اینکه این اقدام می‌تواند به حفاظت هرچه بیشتر بافت و بناهای تاریخی کمک کندد و با تعیین و اعطای کاربری جدید و موثر به  این بناها ، به پویایی محیط پیرامون بیفزاید گفت:« با بکارگیری قابلیت‌های بالقوه می‌توان با ایجاد امکانات مناسب و متناسب با شرایط و خصوصیات فرهنگی و اجتماعی بسترهای لازم را جهت ترغیب سایر مالکان به‌کاربرد. همچنین این اقدامات سایر نهادهای دولتی را نیز ترغیب به خریداری و بهره برداری جدید از این اماکن می‌کند».
 
او گفت:«در راستای سیاست‌های صندوق احیا مبنی بر جلب و جذب مشارکتهای خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی در سرمایه گذاری اماکن تاریخی اعم از دولتی و خصوصی و پیرو فعالیتهای چند ماهه اخیر و طرح حمایت از مالکان خصوصی بناهای تاریخی، سفری به استان اصفهان انجام شد. در این سفر، جلسات مشترکی با نمایندگان سازمان نظام مهندسی، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تشکیل و بازدیدهایی از خانه‌های تاریخی بقایی، بزرگ زاد، دارایی، مجربیان، همت یار، بخردی و شیران انجام شد». 
 
مدیرعامل صندوق احیا گفت: «یکی از نتایج برجسته این سفر رایزنی با سازمان نظام مهندسی اصفهان بود که نهایتا منجر به خریداری خانه بزرگ زاد توسط سازمان یاد شده جهت ایجاد کاربری با عنوان خانه معمار اصفهان شد».
 
ایروانی افزود:«سازمان نظام مهندسی اصفهان که خود مطابق با ماده 2 قانون نظام مهندسی، متولی اشاعه و تداوم معماری اصیل شهر اصفهان است با این اقدام،  شایستگی، بلوغ و تدبیر حرفه ای خود را در جامع حرفه ای مهندسان به عنوان پیشرو در احیاء اماکن تاریخی نشان داده است».
 
نماینده صندوق احیاء در اصفهان در این رابطه گفت:« برآورد انجام شده برای خرید این خانه حدود3/1 میلیارد تومان بوده و توافقات اولیه آن با پیگیری انجام شده ،صورت پذیرفته است».
 
این خانه مربوط به دوره صفوی با مساحت قریب به 600 مترمربع است و دارای سبک معماری آن است ، تالار شاه نشین و گوشوار (طنبی) این بنا از تزئینات فاخر و منحصری برخوردار است. همچنین برآورد تقریبی هزینه های مرمت و احیاء آن بیش از 300 میلیون تومان خواهد بود.
 
جمالیان معتقد است، سازمان نظام مهندسی اصفهان قصد دارد در این مجموعه بخشی از سازوکار تشکیلاتی خود را با عنوان " خانه معمار" ایجاد کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه