جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان دستبرد کارگر روزمزد به موزه

یادمان

دستبرد کارگر روزمزد به موزه

کارگر روزمزد با مشاهده کیسه اموال تاریخی وسوسه شد تا با سرقت آن یکشبه پولدار شود، اما قبل از فروش اموال عتیقه دستگیر شد.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

  به گزارش جام جم، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در این باره گفت: شش سال قبل بخشی از فرهنگسرای بهبهانیان برای نگهداری اموال قدیمی و عتیقه در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت، اما بعد از مدتی مدیرعامل فرهنگسرا خواستار تخلیه مکان و خارج کردن موزه از آنجا شد. بنابراین با تعطیلی این مرکز اشیای موزه به خانه محسنی منتقل و قرار شد پس از آماده شدن ساختمان موزه، اموالی که در خانه محسنی نگهداری می شد به آنجا انتقال یابد.

منصور صفوت اضافه کرد: از اردیبهشت امسال تا روزهای پایانی خرداد مراحل انتقال اموال به ساختمان میراث فرهنگی انجام و اموال قیمتی به ساختمان سه طبقه موزه منتقل شد. در این مدت برای جابه جایی اموال از یک کارگر روزمزد استفاده کردیم. این مرد جوان 40 روز با ما همکاری داشت.

سرقت اشیای قیمتی

وی تصریح کرد: تمام وسایل سرجایشان قرار گرفت اما 120 شیء تاریخی از جمله سکه های آلیاژی و فلزهای تزئینی متعلق به دوره پهلوی و قاجار به دلیل کمبود جا در انباری نگهداری شد. بعد از 40 روز که کار چیدمان اموال موزه در اداره میراث فرهنگی پایان یافت، مرد کارگر هم تسویه حساب کرد و رفت. اوایل تیر امسال از طریق شهروندان متوجه شدیم مرد جوانی قصد دارد اشیای عتیقه ای را بفروشد و در جستجوی مشتری است.

دستگیری سارق

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ادامه داد: با اطلاعاتی که به دست آوردیم، معلوم شد فردی که قصد فروش این اموال تاریخی را دارد کسی نیست جز همان کارگری که 40 روز برای اداره میراث فرهنگی کار کرده بود. با مشکوک شدن به این موضوع کیسه اشیای تاریخی را که در انبار نگهداری می شد، بررسی کرده و متوجه شدیم کیسه موردنظر سرقت شده است. با گزارش موضوع سرقت این اشیا به پلیس و مراجع قضایی، پرونده ای تشکیل و کارگر سارق پیش از این که فرصتی برای فروش این اشیا پیدا کند، دستگیر شد.

متهم در جریان تحقیقات گفت: یک روز که برای برداشتن طناب به انباری رفته بودم، کیسه اموال تاریخی را دیدم و تصمیم به سرقت آن گرفتم. منتظر بودم کارم در آنجا تمام شود تا با فروش اموال بتوانم پولدار شوم، اما دستگیر شدم. هم اکنون اموال و اشیای موزه در ساختمان اداره میراث فرهنگی در امنیت کامل نگهداری می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه