پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان موسسه فروشنده باغ مینوی شیراز پنهان کاری می‌کند

یادمان

موسسه فروشنده باغ مینوی شیراز پنهان کاری می‌کند

برگرفته از خبرگزاری موج

علی هاشمی، فعال میراث فرهنگی شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: شرکت یا موسسه ای فروش باغ مینوی شیراز را به عهده دارد، فقط به درج یک شماره تلفن در آگهی بسنده کرده است.
وی افزود: یک تک شماره در آگهی فروش باغ مینوی شیراز درج شده که برای دریافت اطلاعات بوده و مطلب خاصی به مخاطب ارایه نمی کند.
هاشمی تصریح کرد: این باغ در بافت قدیم شیراز، خیابان لطفعلی خان واقع شده و با شماره 9782 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی وسعت باغ را 5/1 هکتار اعلام کرد و افزود: در این مجموعه عمارتی متعلق به زمان پهلوی اول یا دوم قرار دارد که متاسفانه از زمان دقیق ساخت بنا اطلاعای در دست نیست.
این فعال میراث فرهنگی گفت: در ارتباط با خرید و فروش این باغ مسئله تغییر کاربری اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: باغ مینوی شیراز یک ملک خصوصی بوده و صاحب آن می تواند نسبت به فروش آن اقدام کند اما در ارتباط با این باغ مسئله تغییر کاربری نیز مطرح است.
هاشمی اظهار داشت: طبق اساسنامه واگذاری املاک ثبت شده در فهرست میراث ملی، هر گونه تغییر کاربری، تعمیر، بازسازی و نوسازی در چنین اماکنی باید با اخذ مجوزهای لازم باشد.
وی افزود: برخی اماکن توسط هیات مدیره اداره می شوند در چنین مجموعه هایی نیاز به صدور مجوز توسط هیات مدیره است.
این فعال میراث فرهنگی تصریح کرد: در مورد باغ مینوی شیراز اخذ مجوز خاص از بافت قدیم، کارشناسان میراث فرهنگی و غیره نیز باید انجام شود.
وی در خصوص اخذ این مجوزها توسط مالک باغ مینوی شیراز اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در سایت رسمی سازمان میراث فرهنگی نیز خبری مبنی بر فروش این ملک یا مواضع این سازمان درج نشده است.
هاشمی ادامه داد: به عنوان یک شهروند معتقدم در ارتباط با این باغ بایستی کار کارشناسی دقیق انجام شود.
وی گفت: نباید به عنوان مثال با پرداخت یکسری عوارض شهرداری مجوزی برای متقاضیان صادر شود.
این فعال میراث فرهنگی تغییر کاربری باغ مینوی شیراز را دور از انتظار ندانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به نحوه درج آگهی، علی الاصول کار کارشناسی دقیقی در مورد این باغ انجام نشده است.
یادآور می شود: در تاریخ 27 آذر ماه آگهی فروش باغ مینوی شیراز در روزنامه های سراسری کشور درج شد. در این آگهی مبلغ 42 میلیارد تومان به صورت پرداخت شرایطی و با ارائه تسهیلات حداکثر به میزان 80 درصد، با اقساط 120 ماهه برای فروش این باغ در نظر گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید