جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان قلعه فرخشهر شهرکرد مستحکم مي‌شود

یادمان

قلعه فرخشهر شهرکرد مستحکم مي‌شود

برگرفته از میراث آریا-استان: چهارمحال و بختياري

مرمت و بازسازي قلعه فرخشهر با اعتباري بالغ بر 100 ميليون تومان از نيمه دوم اسفند ماه سال جاري آغاز مي‌شود.

معاون ميراث فرهنگي استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: مساحت تقريبي اين قلعه 2 هزار و 500 متر مربع و زيربناي آن يک هزار و 800 متر مربع است.

شاهين ايل بيگي پور با اشاره به اينکه بناي مذکور در زمره بناهاي دشتي و درونگرا قرار مي‌گيرد، ادامه داد: اين بنا در سال 1320 هجري شمسي توسط سردار اسعد منتظم از خوانين مشهور ساخته شده است.

وي افزود: پس از سردر راه دسترسي به درون قلعه از طريق هشتي و سپس دهليز امکان پذير است.

معاون ميراث فرهنگي استان چهارمحال و بختياري تصريح کرد: قلعه فرخشهر داراي حياط مرکزي است که در پيرامون آن چند منزل مسکوني و مستحدثات ساخته شده است.

وي با بيان اينکه در اين ميان فضاهايي همچون مطبخ در ضلع شمال شرقي و انبار غله در ضلع غربي به طور مشترک مورد استفاده بود، افزود: هر منزل داراي يک اتاق بزرگ به نام سفره خانه است و در کنار اين اتاق سه اتاق ديگر (سردري) و پستو واقع است.

معاون ميراث فرنگي استان چهارمحال و بختياري بيان داشت: همچنين دو اتاق خواب وجود دارد که به صورت قرينه در دو سوي سفره خانه ساخته شده‌ند.

به گفته اين مقام مسوول در اين بنا تزئينات آجرکاري با تکنيک در نماي بيرون استفاده شده است.

وي با تأکيد بر اينکه از کاشي‌هاي معقلي در نماي جرز و از کاشي معرق در اطراف پنجره‌ها به کار گرفته شده، يادآور شد: از تزئينات چوبي در اين بنا مي‌وان به قاب بندي‌هاي مصور اشاره کرد.

معاون ميراث فرهنگي استان چهارمحال و بختياري در پايان خاطرنشان کرد: ازاره‌ها، ستو‌هاي سنگي اين بنا نيز با نقوش گياهي و حيواني مزين شده است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | AspennigeriaShops , Air Jordan 1 Mid 'Wolf Grey Aluminum' (W) , nike mercurial high top purple pants girls wear

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید