جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کاوش در غار پیش از تاریخ طاق بستان

یادمان

کاوش در غار پیش از تاریخ طاق بستان

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان گفت: کاوش در غار پیش از تاریخ ملاورد طاق بستان همچنان ادامه دارد.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار كرد: غار ملاورد یکی از صدها غار پیش از تاریخ استان کرمانشاه است که در منتها علیه کوه طاق بستان شهر کرمانشاه قرار دارد که کار کاوش و گمانه زنی در آن را مدتی است آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کوه طاق بستان دارای دو غار تاریخی و ارزشمند است که یکی از آن‌ها همین غار ملاورد بوده و دیگری غار دواشکف است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان با اشاره به ضرورت کاوش در این غار پیش از تاریخ کرمانشاه، اظهار كرد: با توجه به در دست تکمیل بودن پرونده این مجموعه تاریخی فرهنگی برای ثبت جهانی شدن، انجام این کاوش و گمانه زنی در غار ملاورد بسیار حائز اهمیت است.

مرادی بیستونی افزود: در این کاوش و گمانه‌زنی که دکتر سونیا شیدرنگ، متخصص دوران پیش از تاریخ از دانشگاه بوردو فرانسه با ما همکاری می‌کند به دنبال دیاگرام‌های ارتباطی در این پناهگاه صخره‌ای پیش از تاریخ در حوزه زاگرس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمونه‌های به دست آمده از کاوش در این غار در حال آزمایش‌های باستان شناسی است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان تاکید کرد: هر اقدامی که در مجموعه تاریخی فرهنگی طاق بستان صورت می گیرد تماما در راستای ثبت جهانی شدن این اثر بی نظیر استان کرمانشاه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه