سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم: ثبت 4 تالاب قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

زیست بوم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم: ثبت 4 تالاب قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

مدیرکل محیط زیست استان قم از پیگیری برای ثبت چهار تالاب با ارزش قم در کنوانسیون بین‌المللی رامسر خبر داد.

shock drop air force 1 full uv reactive | Nike WMNS Dunk Low Purple Pulse (2021) - nike air max 90 jacquard infrared light - DM9467 - 500

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، محمودعلی رکنی گفت: استان قم دارای چهار تالاب گسترده و با ارزش شامل دریاچه نمک، تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، تالاب غدیر و تالاب مره و یک پهنه آبی طبیعی به نام بهشت معصومه بوده که از ارزش زیستی خاصی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: وجود آرتمیا یکی از با ارزش‌ترین سخت پوستان منابع آبی شور به همراه جلبک‌های تک سلولی در دریاچه نمک و حوض سلطان و مهاجرت پرندگان برای زمستان گذرانی در این تالاب‌ها و برخی از گونه‌های ماهیان، سیمایی زیبا از یک حیات را برای این مناطق به ارمغان آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار داشت: به همین منظور پیگیری‌های مستمری برای ثبت این تالاب‌های زیبا و بی‌بدیل در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به همت کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست صورت پذیرفته است.

وی افزود: تهیه شناسنامه اطلاعاتی از تالاب به همراه منابع علمی و ترجمه آن به زبان انگلیسی برای معرفی هرچه بیشتر از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رکنی گفت: نظر به اهمیت و میزان تولیدات زیستی تالاب‌های استان قم ضرورت حفاظت موثر، تامین حقابه‌های زیست محیطی و ارتقای سطح حفاظتی اجتناب‌ناپذیر بوده و باید با قید فوریت به منظور ثبت در کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها (رامسر) در دستور کار همکاران در سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید