سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کرجی‌ها نیمی از سال، هوای‌آلوده خوردند

زیست بوم

کرجی‌ها نیمی از سال، هوای‌آلوده خوردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: شهروندان کرجی در سال گذشته نیمی از سال را در شرایط هوای ناسالم سپری کردند.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | IetpShops , nike air max size 7.5 agitate tires for sale Leopard , nike air pegasus womens purple shoes black gold , 4011496719 , Where To Buy

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: البرز چهار درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و تراکم جمعیت در استان 10 برابر میانگین تراکم جمعیت کشوری است.


وی افزود: 13 درصد از واحدهای تولیدی کشور در البرز واقع شده است که این حجم عظیم از صنایع باعث تولید زباله و پسماندهایی می‌شود که درصد ناچیزی از آن مدیریت می‌شود و بقیه وارد محیط زیست می‌شود. کرج، سومین کلانشهر کشور پس از تهران و مشهد است و با مشکلات زیادی روبروست که اساسی‌ترین آن مسأله آلودگی هواست.


مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده در سال 92 حدودا شش ماه از سال در کرج وضعیت هوای ناسالم و ناپاک وجود داشته است.


وی افزود: خوشبختانه، دولت با توزیع بنزین با استاندارد یورو چهار در سال جاری در مقایسه با سال 92 موجب شده در تعداد روزهای پاک، افزایش پنج تا شش برابری را شاهد باشیم و روزهای ناسالم نیز به نصف کاهش پیدا کرده است. علاوه بر آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی، آلودگی هوای ناشی از پدیده ریزگردها نیز در استان رخ داده است که باید جلوی این مساله را گرفت.


این مسئول تصریح کرد: کانون همه این ریزگردها، منشاء داخلی داشته و از جنوب قزوین، شمال استان مرکزی، غرب تهران و بخشی از البرز ناشی می‌شود. باید با یک همگرایی با آن برخورد شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه