سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم بیش از ۸۰ قطعه پرنده زنبورخوار در آذربایجان غربی تلف شدند

زیست بوم

بیش از ۸۰ قطعه پرنده زنبورخوار در آذربایجان غربی تلف شدند

برگرفته از همشهری آنلاین

بیش از ۸۰ قطعه پرنده زنبورخوار در اطراف یکی از روستاهای اشنویه در آذربایجان غربی به شکل نامعلومی تلف شده‌اند.
به گزارش ايرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه روز سه شنبه گفت: این حادثه در اطراف روستای "دوربه" از توابع بخش مرکزی این شهرستان به وقوع پیوسته که برای کشتن پرندگان از تفنگ شکاری استفاده شده است.

علیرضا بقالی گفت: با اطلاع تعدادی از ساکنان این روستا، اداره محیط زیست در جریان این امر قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه اکنون در جریان است.

وی اضافه کرد: در گفت‌وگو با شماری از روستاییان، آنها زنبوردارانی که در حاشیه این روستا وجود دارند را به دلیل زیانی که این پرنده‌ها به کندوهای عسل آنها وارد می‌کنند عامل این حادثه عنوان کرده‌اند.

بقالی گفت: زنبورداران نیز روستاییان را عامل کشتار این پرنده‌ها دانسته و عنوان می‌کنند که آنها به دلیل نارضایتی از حضور کندوهای آنان در حاشیه روستایشان این اقدام را انجام داده و آن را به گردن آنها انداخته‌اند.

روستای دوربه در محور ارومیه به اشنویه در 70 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.

در حادثه مشابهی نیز که اخیرا در اطراف یکی از روستاهای ارومیه به وقوع پیوست، حدود 500 قطعه از این نوع پرنده براثر مسمومیت از بین رفتند.

زنبورخوار پرنده‌ای از خانوادهٔ زنبورخواران است که طول بدنشان به ۲۷ تا ۲۹ سانتی‌متر می‌رسد و معمولا از حشرات به‌ویژه زنبور، زنبور وحشی و زنبور سرخ تغذیه می‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید