شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم قطع 6 درخت کهنسال در مدارس قائم‌شهر به دلیل کمبود بودجه!

زیست بوم

قطع 6 درخت کهنسال در مدارس قائم‌شهر به دلیل کمبود بودجه!

شش درخت کهنسال به دلیل کمبود بودجه در یکی از مدارس روستایی شهرستان قائم‌شهر قطع شد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Giftofvision , Sneakers search engine

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجیکلا واقع در بالاتجن قائم‌شهر قرار دارد.

6 اصله درختی که در سال 1362 در حیاط مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجی‌کلا کاشته شده بودند در روز جمعه مورخه 4 دی‌ماه 94 به دلیل کمبود بودجه مدرسه، این به طور کامل بریده شدند.

این 6 اصله صنوبر توسط آموزش و پرورش به مزایده گذاشته شد و 5 تن چوب از آن به دست آمد.

این درختان صنوبر به‌دست بچه‌های ابتدایی در سال 1362 کاشته شد و تا امروز هر درخت به بلندی 20 متر بود که به همراه محیط مدرسه، خاطرات روزهای سخت بچه‌های روستای دهستان بالاتجن را یادآوری می کرد و امروز بعد سه دهه به دلیل کمبود بودجه برای همیشه از بین رفت.

سید محمد رسولی رئیس آموزش و پرورش قائم‌شهر در گفت‌و‌گو ایسنا در خصوص علت بریده شده این درختان کهنسال قدیمی که می‌توانست به عنوان میراثی ماندگار برای آیندگان باقی باشد، گفت: مدیر مدرسه دو شیفته ابوریحان و والفجر روستای حاجیکلا با مجوز آموزش و پرورش این درختان را قطع کرد.

وی افزود: هیچ مدرسه‌ای بدون مجوز درختان را قطع نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، درختان هم می‌توانند به عنوان نماد و فرهنگ و همانند صنایع دستی برای آیندگان باقی بمانند اما اینکه برای کمبود بودجه قطع شوند جای بحث دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه