جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم شیرهای تهران اشتباهی قتل عام شدند

زیست بوم

شیرهای تهران اشتباهی قتل عام شدند

به نقل از تابناک: یک خبر تکان دهنده دیگر از شیرهای باغ وحش تهران، خبری که بر وقوع یک فاجعه خود ساخته و غیر قابل بخشش تاکید دارد: قتل عام شیرهای تهران اشتباه بود.بله اشتباه بود.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Jordan 22 OG Chicago PE - nike victory elite 2 for cheap sale price - 002 - 317141



به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران، اگر چه پیش از این هم شماری از کارشناسان و از جمله رئیس باغ وحش تهران که قاعدتاً ذی صلاح ترین مقام رسمی در این باره محسوب می شود اشاره کرده بودند که ابتلای شیرهای باغ وحش به مشمشه قطعی و مسلم نیست اما صحبتهای دیروز رئیس بیمارستان دامپرشکی تهران همچون دوش آب سردی بود در زمهریر زمستان برای همه دلمشغولان محیط زیست ایران.وی رسماً اعلام کرد بیماری مشمشه شیرهای معدوم باغ وحش ارم تائید نشده بود بنابراین آنها نباید کشته می شدند.

دکتر پیام محبی با اعلام این خبر افزود: برخی افراد غیر کارشناس از روی بی اطلاعی گفته بودند که این شیرها به بیماری مشمشه مبتلا شده اند در نتیجه باید کشته شوند تا دیگر حیوانات را آلوده نکنند اما این گونه نبود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دکتر باغ وحش هم بر این عقیده بوده که این بیماری برای آنها مسجل نشده و سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی طی جلسه ای خود این تصمیم را گرفتند و شیران را کشتند.

مدیر باغ وحش ارم: این حرفها خطرناک است

امیر الهامی مدیر باغ وحش ارم در واکنش به اظهارات رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: کسانی که این گونه اظهار نظر کرده اند لابد اطلاعات بیشتری دارند بهتر است از خود آنان سوال کنید."

وی در گفتگو با ایرن با تاکید بر این مسئله که قبلاً گفتنی ها را گفته، افزود: "این اظهار نظرها خطرناک است"

الهامی در مصاحبه 15 دی ماه خود تاکید کرده بود که شیرهای باغ وحش ارم به بیماری مشمشه مبتلا نیستند.

دکتر ملوک پور: بیماری شیرها قابل درمان بود

دکترهومن ملوک پوریکی از اعضای تیم درمانی ببرهای سیبری کشتن شیرهای باغ وحش ارم را اقدامی اشتباه دانست. ملوک پور با تاکید بر اینکه بیماری شیرهای باغ وحش تهران قابل درمان بود در وبلاگ خود نوشته است ." شیرهای باغ وحش تهران را به جرم بیمار بودن و به جرم خوردن گوشت خر و الاغ آلوده کشتند، بیماری که قابل درمان بود. چندی پیش بود که همه شان را بیهوش و از آنها نمونه برداری کرده بودیم ."

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه