جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آیا سازمان محیط زیست زیر بار احداث پالایشگاه در "میانکاله" رفته است؟!

زیست بوم

آیا سازمان محیط زیست زیر بار احداث پالایشگاه در "میانکاله" رفته است؟!

«این که برای تعدادی از روستاییان که مالکان زمین در منطقه پیشنهادی شرکت نفت خزر برای ساخت پالایشگاه هستند، نامه درخواست فروش زمین رسیده، نشان می‌دهد که محیط زیست با زمین پیشنهادی موافقت کرده و حتی مالکان زمین نیز شناسایی شده‌اند.»

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

خبرگزاری میراث فرهنگی - خبرهای رسیده از روستاهای حسین آباد و قره تپه در دهستان میانکاله حاکی از آن است که شرکت نفت خزر نامه‌هایی به منزل تعدادی از روستاییان فرستاده و از آن‌ها خواسته برای فروش زمین‌هایشان به این شرکت مراجعه کنند. به نظر می‌رسد در حالی که انتقادها از ساخت پالایشگاه در نزدیکی منطقه حفاظت شده میانکاله تا نوشتن تومار برای مقام رهبری نیز پیش رفته است، خرید این زمین‌ها نشانگر موافقت محیط زیست با ساخت پالایشگاه در زمین پیشنهادی شرکت نفت است. پیش از این مسوولان محیط زیست در حال بررسی زمین پیشنهادی بودند.
 
«حر منصوری»، از فعالان محیط زیست در میانکاله با اعلام این خبر به CHN گفت: «این که برای تعدادی از روستاییان که مالکان زمین در منطقه پیشنهادی شرکت نفت خزر برای ساخت پالایشگاه هستند، نامه درخواست فروش زمین رسیده، نشان می‌دهد که محیط زیست با زمین پیشنهادی موافقت کرده و حتی مالکان زمین نیز شناسایی شده‌اند.»
 
به گفته او، زادگاه یکی از مدیران ارشد سازمان محیط زیست که در میان موافقان ساخت پالایشگاه در این منطقه است، روستای قره تپه، از مناطق مورد نظر برای ساخت پالایشگاه است.
 
چندی پیش شایعه‌ای در فضای مجازی استان مازندران به راه افتاده بود که حکایت از تغییر منطقه ساخت پالایشگاه از بهشهر به روستای باباجان کلاردشت داشت. به اعتقاد منصوری، نامه‌هایی که به تازگی برای روستاییان فرستاده شده، نشان از آن دارد که این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده و برای منحرف کردن ذهن دوستداران طبیعت در میانکاله و توقف اقدامات آن‌ها بوده است.
 
به گفته او، به نظر می‌رسد این شایعه‌ها از سوی ذینفعان ساخت پالایشگاه در بهشهر منتشر شده‌است.
 
اقدام شرکت نفت خزر در دهستان میانکاله در زمانی انجام می‌شود که چند روز پیش «هرمز محمودی راد»، مدیرکل اداره محیط زیست مازندران اعلام کرد که ساخت پالایشگاه در میانکاله هیچ منعی ندارد و سرمایه‌گذار می‌تواند کار ساخت را آغاز کند.
 
در سال گذشته کلنگ ساخت پالایشگاه میانکاله در حسین‌آباد به زمین زده شد، اما اجرای آن منوط به موافقت محیط زیست بود که به نظر می‌رسد توافق‌های لازم میان اداره محیط زیست مازندران و شرکت مجری انجام شده‌است.
 
فعالان محیط زیست که با ساخت پالایشگاه در نزدیکی منطقه حفاظت شده میانکاله مخالفند، چندی پیش توماری با امضای شماری از استادان و متخصصان و دوستداران محیط زیست تهیه کردند. قرار است این تومار برای مقام معظم رهبری فرستاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید