پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم کارشناسان یونسکو ماه آینده ژئوپارک قشم را ارزیابی می‌کنند

زیست بوم

کارشناسان یونسکو ماه آینده ژئوپارک قشم را ارزیابی می‌کنند

بازرسان یونسکو ماه آینده برای ارزیابی و بررسی ژئوپارک قشم به ایران سفر می‌کنند.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | nike runners men white hair girls anime characters Retro High OG Patent 'UNC Blue Chill' (W) , BabylinoShops , nike runners men white hair girls anime characters

به گزارش ایسنا، فرزین حق‌دل ـ معاون فرهنگی‌، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه‌ی آزاد قشم ـ با اشاره به حضور مسؤولان ژئوپارک قشم در پنجمین اجلاس کمیته‌ی علوم و زمین یونسکو در ژاپن، اظهار کرد: براساس اعلام این کارشناسان، در این نشست عکس‌العمل‌های مثبتی از اعضای یونسکو درباره‌ی ژئوپارک ایران دریافت شد، چون پیش از این، گزارش‌های خوبی توسط کارشناسان خارجی و داخلی به آن‌ها داده شده بود.

ژئوپارك قشم

 

او ادامه داد: با وجود آن‌که قرار بود یونسکو بازرسانش را سال پیش به ایران بفرستد، ولی به نظر می‌رسد در سکوت، فرصتی را به ما دادند تا بتوانیم کارهای اصلی را در این ژئوپارک انجام دهیم.

حقدل با بیان این‌که ژئوپارک قشم اکنون آماده‌ی بازرسی است، گفت: در آن اجلاس اعلام کردند یونسکو بازرسانش را برای بررسی وضعیت ژئوپارک و ارائه‌ی گزارش، ماه آینده اعزام می‌کند.

وی همچنین یادآوری کرد: از ژئوپارک قشم در اجلاس ژاپن، 9 مقاله ارائه شد که بازتاب مثبتی را در میان اعضای یونسکو به‌دنبال داشت.

ژئوپارک قشم در سال 2006 در فهرست ژئوپارک‌های جهان ثبت شد؛ اما در سال 2010 میلادی به‌خاطر انجام نشدن اصول زیربنایی و لازم در این ژئوپارک، شبکه‌ی جهانی ژئوپارک‌ها به ایران کارت زرد (اخطار) داد. یونسکو قرار بود وضعیت ژئوپارک قشم را پس از بررسی کارشناسانش، در اجلاس ژاپن (حدود دو هفته‌ی پیش) مشخص کند؛ اما به‌خاطر نیامدن بازرس‌ها و نبود گزارش مستند، اعلام نتیجه به اجلاس بعدی موکول شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید