جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم فرود 4 هزار درنا اطراف سلماس/ کارشناسان بدنبال شناسایی محل دقیق

زیست بوم

فرود 4 هزار درنا اطراف سلماس/ کارشناسان بدنبال شناسایی محل دقیق

خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مشاهده 4 هزار درنای مهاجر در اطراف شهرستان سلماس خبر داد.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Buy Branded Footwear & Shoes Online In India

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست سلماس در حین انجام گشت و کنترل و بررسی وضعیت مناطق مختلف حوزه استحفاظی این شهرستان شاهد پرواز تعداد زیادی درنا از سمت شمال به جنوب بودند، افزود: درناها به صورت دسته های متعدد در حال پرواز بوده که تعداد آنها 4 هزار قطعه تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه این پرندگان زیبا بیش از یک ساعت در آسمان منطقه در حال پرواز بودند ، اظهار داشت: در پی این مشاهده، اداره حفاظت محیط زیست سلماس اقدامات لازم را در خصوص کنترل محل های احتمالی فرود این پرندگان در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه درنا از پرندگان مهاجر عبوری بوده و همه ساله اوایل بهار و اواخر تابستان را به منظور تجدید قوا در زیستگاه های آبی آذربایجان غربی می گذراند، افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون در حوزه استحفاظی نقده شاهد مهاجرت و حضور بیش از دو هزار قطعه از درناهای خاکستری بودیم .

 درنا

 

درناها پرندگانی هستند بزرگ، با پاها و گردن دراز، دم نسبتا کوتاه، بال های دراز و منقاری بلند و کلفت، ظاهر شبیه لک‌ لک که شاهپرهای ثانوی داخلی بال های آنها خیلی بلند است و روی دم آنها را می‌پوشاند.

این پرنده در پرواز کردن پاهای خود را کشیده نگه می ‌دارد، گله‌های آنها هنگام مهاجرت در یک خط به شکل هفت پرواز می‌ کنند، نر و ماده این نوع پرنده همشکل بوده و معمولا روی زمین آشیانه می ‌سازند، درناها از گیاهان کوچک، حشرات، قورباغه ‌ها، کرم‌ها، خزندگان و ماهیان کوچک تغذیه می کنند و همچنین تخم جانوران آبی را نیز می‌خورند.

تالاب های جنوب آذربایجان غربی به دلیل شرایط زیست محیطی بستر مناسب از جمله مکان هایی به شمار می رود که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجر و بومی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید